Ongeoorloofde ticketverkoop OS op Nederlandse markt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Ongeoorloofde ticketverkoop OS op Nederlandse markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 20:20

http://www.nocnsf.nl/

Op woensdag 7 maart zijn door het bedrijf Rmastertickets via verschillende media entreekaarten aangeboden voor de Olympische Spelen, die deze zomer plaatsvinden in Londen. Dit bedrijf is echter niet gerechtigd om op de Nederlandse markt entreekaarten aan te bieden. ATP Event Experts is door NOC*NSF aangesteld als Official Ticket & Travel Agent. Andere organisaties hebben niet het recht om entreekaarten/tickets aan te bieden.

Rmastertickets heeft eerder in België entreekaarten aangeboden voor de Olympische Spelen. Dit wordt inmiddels onderzocht door het Belgisch Olympisch Comité (BOIC). NOC*NSF treft momenteel in samenwerking met BOIC, het IOC en LOCOG (London Organising Committee for the Olympic Games) de noodzakelijke maatregelen om de ongeoorloofde verkoop door Rmastertickets te stoppen.

NOC*NSF en ATP Event Experts, de officiële Nederlandse agent voor entreekaarten voor de Olympische Spelen in Londen, willen het publiek graag waarschuwen voor de risico’s van het kopen van kaarten via niet-officiële kanalen. Zij adviseren iedereen om hun kaarten alleen bij de officiële verkoopkanalen te betrekken. Alleen dan kan worden gegarandeerd dat de klanten de kaarten ook daadwerkelijk zullen krijgen.

ATP Event Experts doet haar uiterste best om zoveel mogelijk kaarten voor de Olympische Spelen van London 2012 voor de Nederlandse markt te bemachtigen. Deze extra kaarten worden in het voorjaar aangeboden.

rocky21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 08:40

Nou wij hebben fijn tickets besteld via Rmaster tickets en wij zijn super tevreden over de prijzen en de service. We hebben vorig jaar geprobeerd kaarten te bemachtigen via ATP. Nou helemaal niks!
Het is toch te zot voor woorden dat er zo'n monopolie heerst op de verkoop. En als je ATP belt kunnen ze ook helemaal niets voor je betekenen. Het lijkt er op dat Rmaster tickets haar zaakjes beter voor elkaar heeft :j

manic

Re: Ongeoorloofde ticketverkoop OS op Nederlandse markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:57

Ik vind het ook bijzonder. Je kan nu alleen nog maar packages krijgen. Prima, maar de prijzen van die package deals zijn echt te debiel voor woorden.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:47

Maar zijn de Rmaster tickets wel geldig?

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:15

Dat vraag ik mij ook af of die tickets geldig zijn.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:14

Volgens mij van Rmaster wel. Kennissen hebben er ook kaarten van gekocht en ik was er eerst heel sceptisch over. Dit heeft ertoe geleid dat ze extra nog eens gebeld hebben en hun werd verzekerd dat alles in orde was. Ze waren inderdaad ook zeer te spreken over de service etc.

Volgens mij kan diegene gewoon aan kaarten komen en probeert ze te verkopen terwijl dat op de Nederlandse markt eigenlijk alleen via ATP mocht. De kaarten van Rmaster zijn waarschijnlijk wel echt maar het risico is dat meerdere mensen tickets gaan aanbieden die misschien wel nep zijn of niet verstuurd worden. Dat risico loop je niet als duidelijk is dat ze alleen via ATP te verkrijgen zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:00

manic schreef:
Ik vind het ook bijzonder. Je kan nu alleen nog maar packages krijgen. Prima, maar de prijzen van die package deals zijn echt te debiel voor woorden.

Welkom in de moderne wereld van overexploitatie via verkoopmonopolies.

Ook een voorbeeld dat de OS totaal niets meer met het doel te maken hebben.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:18

Goedkoopste arrangement wat ik kon vinden inclusief 1 kaartje voor de evening was 400 pond in een hotel waarschijnlijk compleet aan de andere kant van Londen.

Kaartje zelf kostte pak hem beet 60 pond in de voorverkoop en als ik ergens wil slapen, zoek ik voor die 340 pond zelf wel een hotel op, of gewoon de nachtbus naar huis. Het is echt te zot voor woorden dat de officiële kanalen meer vragen dan de "scalpers".

Nou ja, even kijken wat er in mei nog loskomt.

131983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:20

Wie heeft er tickets via rmastertickets besteld?
Heeft iemand de tickets ook ontvangen?
Ik heb ze ook besteld en nog niet ontvangen. Probeer contac te krijgen met R Mastertickets maar krijg geen reactie van hem.
Wie heeft er tips/adviezen wat ik kan doen?