Het Britse vliegveld Stansted Airport heeft de hulp in geroepen van het ‘oude’ werkpaard. Ongeveer 35 bomen moeten gekapt worden uit het nabij gelegen bosland. Met behulp van het Suffolk ras worden deze bomen weggesleept. De paarden zijn in bruikleen gesteld door Hawthorn Heavy Horses uit Essex.
Hoofd van de planning, Andy Jefferson wilde liever geen machines gebruiken, omdat dit mogelijk de flora en fauna onnodig schade toe kan brengen. “Als je paarden aan het werk ziet, lijk je terug gegooid te worden in de tijd, zeker als je dan ook nog eens op de achtergrond een groot internationaal vliegveld ziet.”
Dat de paarden in de toekomst vaker gebruikt worden, is niet onwaarschijnlijk. Voor het onderhoud van het hele bosgebied rond om het vliegveld staat ongeveer tien jaar gepland.
ooooooiit als ik eigen land heb enzo komt er een suffolk. Nog geen idee wat ik er dan mee ga doen (ik zorg wel dat ik in een bos ga wonen ofzo ) maar ik vind het gewoon zulke gave paarden
Mijn vader werkte vroeger (jaren 90) alleen maar met paarden om de bomen uit het bos te slepen. Ik was altijd blij als het vakantie was zodat ik mee kon "helpen"....
vuurneon
Geplaatst: 08-03-12 14:15
Wow, wat een gaaf beeld! Prachtige paarden ook, echte werkpaarden
Ik moet wel een beetje lachen om het in een adem noemen van een bij een vliegveld gelegen bos en het bezorgd zijn om het "mogelijk de flora en fauna onnodig schade toebrengen".