De dierenpolitie doet onderzoek naar de herkomst van een dode pony. De pony werd onlangs door een passant gevonden in het bos aan de Kolthoornseweg bij Putten. De pony is op een groen plastic zeil aangetroffen, waar normaal hooi in wordt gepakt. Het dier bleek niet gechipt, waardoor de herkomst moeilijk te herleiden is.
De kleine pony is ongeveer 1 à 2 jaar en is bruinig van kleur. De uiteinden van de benen, staart, oren en manen zijn donkerder. Het dier had ook een recente wond in de nek ter hoogte van de manen. Het dier is door bemiddeling van de gemeente opgehaald. De politie komt graag in contact met de eigenaar.
De politie ontvangt tips graag via telefoonnummer 0900-8844.
Kijk hier voor een foto. Let op! Kan als schokkend worden ervaren.
Ik zal nooit begrijpen waarom er dit soort walgelijk rotvolk bestaat in deze wereld. Waar dienen die toe????
Horsesfriend
Geplaatst: 07-03-12 21:36
karuna schreef:
Ik heb geen foto gekeken, maar is de recente wond niet de verwijderde chip? Ik hoop dat iemand weet waar dit diertje vandaan komt.
Ja, zou best kunnen. Misschien ff bellen????
pompom
Geplaatst: 07-03-12 21:37
Kan de wond niet zien op de foto maar wat betreft verwijderen chip......heb dat al eens gehoord.
nina023
Geplaatst: 07-03-12 21:38
Jezus! wat heftig zeg, hoe kán je je pony zo dumpen? Die mensen hebben ergens een steekje los, want dit doe je niet als je een beetje gezond verstand hebt
Maureen95
Geplaatst: 07-03-12 21:38
wow ik woon er heel dichtbij. maar ik ken hem niet...
RoWi
Geplaatst: 07-03-12 21:39
Degene die dit heeft gedaan, deugt écht niet. Heel erg dit.. Dat wat Karuna zegt zou best eens kunnen, de wond zit vlak bij zijn schoft. Het wel een opvallend diertje door zijn kleur. Misschien iemand die hem herkent uit een weiland?
Laatst bijgewerkt door RoWi op 07-03-12 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Sannnn
Geplaatst: 07-03-12 21:39
Ik heb de pony samen met iemand anders gevonden. Hij ligt er beter bij als dat hij lag toen we hem vonden, in hoeverre dat kan natuurlijk. Helaas komt hij mij niet bekend voor... Hopelijk dat iemand anders hem hier kent. Hoop dat ze de dader te pakken kunnen krijgen. Over die wond, de verwijderde chip was ook mijn 1e gedachte. Heb dat ook tegen de politie gezegd, maar daar hebben ze niets aan. De chip is niet gevonden.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 07-03-12 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Neskolay
Geplaatst: 07-03-12 21:40
Wat gebeurt verwaarlozing de laatste tijd toch vreselijk veel en dan zelfs dit.... Arm arm diertje
Dit is gewoon een van die dieren die nooit gezien zijn door iemand omdat die waarschijnlijk in een donker achteraf schuurtje heeft gestaan. wij willen niet weten hoeveel dieren op die manier gehouden worden.
Daarom is het zo zinloos op paardenmarkten te verbieden. Daar voorkom je namelijk geen ellende mee. De ellende komt er hooguit mee boven water. Maar daar is op zich niets mis mee want dan kan er tenminste ingegrepen worden.