Amerikanen tegenover elkaar vanwege slachthuis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Amerikanen tegenover elkaar vanwege slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 19:18

www.bokt.nl

In de Amerikaanse staat Wyoming ontstond dinsdag grote commotie bij een bijeenkomst toen voor- en tegenstanders van een nieuw te bouwen slachthuis elkaar troffen. Meer dan 300 mensen kwamen er op af. De bijeenkomst was al verplaatst van een kleine naar een grotere zaal om het aantal mensen te herbergen. Sprekers werden uitgejouwd en de burgemeester moest mensen tot de orde roepen met een waarschuwing dat ze stil moesten blijven en anders konden ze vertrekken. Dat meldt ky3.com/

De inzet? Een paardenslachthuis. Het bedrijf dat er achter zit heeft een onderzoek gedaan naar de mogelijkheden tot het bouwen van een slachthuis, maar tot het aanvragen van een vergunning zijn ze nog niet eens gekomen.

Ondanks dat de voorstanders zeggen dat het slachthuis voor de regio 40 tot 55 banen kan opleveren, een positief effect heeft op de waarde paarden en daarnaast een economische investering van ruim 6 miljoen dollar voor de infrastructuur kan betekenen beantwoordde de zaal met meerdere malen boe-geroep.

Tegenstanders menen dat de nieuwe fabriek alleen maar schade zal toebrengen, door middel van criminaliteit en daling van de huizenprijzen. Ook komt het slachthuis het welzijn van dieren niet ten goede. Daarmee werden voorbeelden aangehaald uit Texas en Canada.

Juut

Re: Amerikanen tegenover elkaar vanwege slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:59

Welzijn van de dieren kan gecontroleerd worden, géén slachthuis komt de welzijn van de paarden daar ook niet ten goede gezien de vele verwaarlozing.
Wat ik me wel voor kan stellen is dat zo'n fabriek in je achtertuin stinkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:01

ze beweren toch altijd dat het niet naar 'dood' ruikt in een slachthuis, wat zou er dan moeten stinken?

Ik snap al die commotie niet omtrent paardenslachterijen, zouden ze hetzelfde reageren als het om een andere slachterij zou gaan??

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:27

@ opisop_shop: Maar je ruikt het wel als ze er vlees ook gaan verwerken etc ;)

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 07:41

Alles is de VS is "BIG" dus ook de slachthuizen. Ik kan hierbij de protesten wel voorstellen.
Ook gaat men bij deze slachthuizen toch heel anders dan in NL. Er staan kuddes met paarden te wachten totdat zij aan de beurt zijn.......