Fyto Horse Care’s achtjarige Holsteiner ruin Ringo (Lucky Champ x Calypso) is verhuisd naar de stallen van achtvoudig Amerikaans vierspankampioen en succesvol internationaal vierspanrijder Chester Weber.
Theo Timmerman had de ruin sinds 2010 op stal en leidde hem op tot een perfect allround paard: “Ringo loopt net zo makkelijk links als rechts, zowel voor als achter. Hij geeft nooit op, hij blijft altijd lopen.” Ringo maakte de afgelopen twee jaar diverse keren deel uit van het vierspan van Theo Timmerman en droeg bij aan een groot aantal hoge klasseringen. Chester Weber was direct onder de indruk van Ringo toen hij hem voor het eerst zag: “Hij imponeerde me, het is een echt kwaliteitspaard. Hij heeft veel goede eigenschappen, maar ik ben vooral gevallen voor zijn expressie in de dressuur en zijn kracht in de marathon.”
Chester is momenteel zijn selectie van paarden voor de Wereldruiterspelen 2014 in Normandië aan het uitbreiden. “Het feit dat Ringo pas acht jaar oud is biedt veel kansen voor de toekomst. Ik ben heel blij dat mijn sponsor Jane Clark me de gelegenheid biedt om in paarden als Ringo te investeren.”