Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Angela schreef:Ik vraag me dus af hoe de CDA dit ziet. Preventief ruimen zal bij hobbydieren niet zo snel plaatsvinden als bij "bedrijfsdieren" als koeien (lijkt mij). Maar goed, ik heb dus ook niet getekend, benieuwd naar hoe ze de uitwerking zien van een meldingsplicht. Alleen melden, deuren dicht, vervoersverbod? Prima!!! Doen!!!!, ook ruimingsplicht??? Mij niet gezien... dan maar zo...
Angela schreef:Ik vraag me dus af hoe de CDA dit ziet. Preventief ruimen zal bij hobbydieren niet zo snel plaatsvinden als bij "bedrijfsdieren" als koeien (lijkt mij). Maar goed, ik heb dus ook niet getekend, benieuwd naar hoe ze de uitwerking zien van een meldingsplicht. Alleen melden, deuren dicht, vervoersverbod? Prima!!! Doen!!!!, ook ruimingsplicht??? Mij niet gezien... dan maar zo...
Angela schreef:Paarden worden in veel gevallen (door overheid) ook gezien als mogelijk vlees, dus waarom zou daar een verschil zijn?
CharlotteMae schreef:Angela schreef:Ik vraag me dus af hoe de CDA dit ziet. Preventief ruimen zal bij hobbydieren niet zo snel plaatsvinden als bij "bedrijfsdieren" als koeien (lijkt mij). Maar goed, ik heb dus ook niet getekend, benieuwd naar hoe ze de uitwerking zien van een meldingsplicht. Alleen melden, deuren dicht, vervoersverbod? Prima!!! Doen!!!!, ook ruimingsplicht??? Mij niet gezien... dan maar zo...
Maar waarom zou je preventief ruimen als het niet gevaarlijk is voor mensen? Bij koeien/kippen/varkens wordt het gedaan omdat dit gevaarlijk is voor mensen (vlees).
Rumpleteaser schreef:Een aangifteplichtige ziekte is nog heel iets anders dan een bestrijdingsplichtige ziekte.