Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Caira schreef:ik denk het niet Geertje, in Engeland is de paardenslager echt taboe. Daarnaast is er een hele macho cultuur bij de travellers waarbij de kinderen nog steeds paarden krijgen om mee te rijden. Wij hebben daar een hele andere cultuur in.
GamblersCup schreef:Ik denk dat dat nog wel meevalt, zolang paardeneigenaren het nog in hun kop halen veels teveel voor paarden tevragen. Zolang dat nog kan, denk ik niet dat het zo'n vaart loopt.
En ja, het is maar wat de gek er voor geeft natuurlijk. Maar als er in Holland zo'n paardenoverschot zou zijn dat er paarden voor 10 euro verkocht worden, zou niemand meer 3000 euro voor een simpele pony durven vragen
boeflover schreef:GamblersCup schreef:Ik denk dat dat nog wel meevalt, zolang paardeneigenaren het nog in hun kop halen veels teveel voor paarden tevragen. Zolang dat nog kan, denk ik niet dat het zo'n vaart loopt.
En ja, het is maar wat de gek er voor geeft natuurlijk. Maar als er in Holland zo'n paardenoverschot zou zijn dat er paarden voor 10 euro verkocht worden, zou niemand meer 3000 euro voor een simpele pony durven vragen
er zit wel een verschil tussen vragen en krijgen.
als je een beetje de veilingprijzen opzoekt van verschillende stamboeken kom je er wel achter dat ze dat zulke bedragen echt niet meer worden uitgegeven.
ik laat iig mn merries dit jaar niet opnieuw dekken.
lindahertha schreef:zo is het toch ook met katjes of zelfs honden, iedereen neemt dan 1 nestje want het is zo schattig. of ze laten pas steriliseren als poesje is ontsnapt en ongewenst zwanger is geworden. hup weer een nest erbij...bij het overschot....
en idd, iedereen met een merrie, toch een veulentje nemen, want die zijn zo leuk.... stop er toch mee..het voegt niets toe!
daar moest ook eens een fokverbod voor komen
)