Dressuurwedstrijd Ride for BrookeHospital

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

brooke2012

Dressuurwedstrijd Ride for BrookeHospital

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 11:07

Ride for Brooke Hospital

Wil je nog een leuke dressuurwedstrijd rijden die niet meetelt voor de punten maar wel door een officiële jury beoordeeld wordt? Schrijf je dan snel in!!

Wij zijn vier studenten van het Citaverde College in Roermond. Wij volgen de opleiding paardenhouderij en organiseren een dressuurwedstrijd met de naam “Ride for Brooke Hospital” als onderdeel van ons afstudeerproject.

Dit evenement wordt georganiseerd op 25 maart op Manege Op de Berg te Echt. De rubrieken die je kunt starten zijn B, L1 en L2. Zowel paarden als pony`s mogen meedoen. Er zijn geen aparte rubrieken voor pony's. Deze starten gewoon in dezelfde rubrieken als de paarden.
Bij deze wedstrijd heb je geen startkaart nodig om mee te mogen doen.
Voor deze wedstrijd is het reglement van de basiswedstrijdsport van toepassing. Dit kun je inzien op www.KNHS.nl
Je kunt je inschrijven op: www.manegeopdeberg.nl

De opbrengst van dit evenement gaat naar Brooke Hospital.
Brooke Hospital helpt werkpaarden en ezels van straatarme mensen in landen als Egypte, India en Pakistan. Hun toegewijde lokale dierenartsen en hun teams geven gratis diergeneeskundige hulp en voorlichting over dierenwelzijn.

Heb je zin gekregen om mee te doen? Schrijf je dan snel in en maak er samen met ons een geslaagde dag van!!

Organisatie Ride for Brooke Hospital.

smurffie

Re: Dressuurwedstrijd Ride for BrookeHospital

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:09

Is het heel handig om nu een wedstrijd de organiseren met de Rhino? bijna alles word afgezegt..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:11

Daarnaast zijn dit soort wedstrijden ook geen nieuws (voor ON).

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:11

Dat kwam dus ook in mij op. Ik was enthousiast tot ik de datum zag... toen had ik zoiets van laat maar. Daar ga ik geen risico voor nemen. Denk ook niet dat jullie nu veel aanmeldingen zullen krijgen, laat staan of het uberhaupt slim is om ondanks alle afzeggingen etc. dit toch door te zetten.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:27

Laatste persbericht
Sectorraad Paarden adviseert om zo min mogelijk paarden te vervoeren
Geplaatst op 02-03-2012

Sectorraad Paarden adviseert om zo min mogelijk paarden te vervoeren.

ERMELO – In verband met twee mogelijke nieuwe uitbraken van Rhinopneumonie roept de Sectorraad Paarden alle paardenhouders in heel Nederland op om geen paarden te vervoeren, tenzij dit strikt noodzakelijk is. De nieuwe gevallen, een abortus en neurologische variant, zijn op dit moment alleen klinisch bevestigd.

De KNHS heeft inmiddels het advies uitgebracht om alle wedstrijden af te gelasten in verband met deze nieuwe ontwikkelingen. De Sectorraad Paarden roept dan ook alle paardenhouders op om op dit moment geen onnodige risico's te nemen en voorzichtig te zijn.

"Paardenhouders worden opgeroepen hun verantwoordelijkheid te nemen en niet het risico te lopen bij te dragen aan de verdere verspreiding van het virus. Bij twijfel adviseren wij om direct contact op te nemen met een dierenarts”, aldus de Sectorraad Paarden.

Paardenhouders zijn niet verplicht om melding te maken van eventuele aanwezigheid van het virus bij hun paarden. De Sectorraad Paarden benadrukt openheid: "Geen melding maken van aanwezigheid van het virus kan bijdragen aan verdere verspreiding. Wanneer nu adequaat wordt opgetreden en zeer beperkt wordt vervoerd is de kans aanwezig dat het virus zich minder snel verspreidt”.

Verdere informatie over het Rhinopneumonie virus: http://www.sectorraadpaarden.nl/

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:28

Sorry, ik zou voor het goede doel best willen rijden maar nu met de rhino gaan de eigen paarden voor het goede doel, het spijt me. Ik zou de organisatie echt adviseren om het naar een later tijdstip te verplaatsen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:32

Dat is niet handig gekozen.
Absoluut goed initiatief maar heel verkeerd tijdstip.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:35

Wel een super goed idee. Idd beetje verkeerde tijdstip kunnen jullie ook niets aan doen. Maar denk idd dat er veel mensen zeggen we doen het niet.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:52

op zondag 10 en zondag 17 juni word er ook voor brooke georganiseerd in Breda,
voor hen die toch graag brooke helpen op deze manier.
(dressuur, springen, kurr op muziek en aangespannen onderdelen. En foto-shoot voor jou en je paard )
allemaal voor brooke en de WSPA natuurlijk.
(mits het veilig is tegen die tyd,maar mag aannemen van wel natuurlijk. Zo niet, lassen wij de boel ook af)

kijk even op http://www.trailteam.nl

**uitnodiging aan organisatie, ride for brooke, neem gerust contact op, wij organiseren inmiddels voor de 4de keer en hulp is altyd welkom voor zo'n goed doel **

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:12

Omdat Overig Nieuws alleen bedoeld is voor nieuws over paarden en omdat inzamelingsacties op Bokt niet zijn toegestaan gaat dit topic op slot en zal het later verwijderd worden.