Man dient klacht in tegen Belgisch opvangcentrum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Man dient klacht in tegen Belgisch opvangcentrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 10:55

http://www.zita.be/

Frank Debrouwer uit het Belgische Diepenbeek heeft klacht ingediend tegen een Vogel- en Zoogdierenopvangcentrum. Toen hij er zijn paarden eind vorige week ging opzoeken, vertoonde één van de dieren zware steek- en schaafwonden.
Op 19 februari werden de twee paarden door het Vogel- en Zoogdierenopvangcentrum opgehaald bij de man. “Ze waren toen in optima forma”, aldus Debrouwer. "Ik weet niet hoe het paard de wonden heeft opgelopen, maar alleen al het feit dat die wonden niet waren verzorgd, vind ik reden genoeg om klacht in te dienen. Wij hebben onze dieren meteen weggehaald. ”

“Die man heeft dat dier zelf mismeesterd en wil het imago van ons centrum beschadigen", klinkt het bij het opvangcentrum. "Wij dienen een klacht in voor laster en eerroof, en een klacht wegens dierenmishandeling."

different1

Re: Man dient klacht in tegen Belgisch opvangcentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:20

Wat is mismeesterd???
Vreemd verhaal, zonder foto's kun je ook niet echt veel zeggen over de toestand waarin het paard zich bevond.
Daarnaast is het mij onduidelijk waarom het paard bij het vogel- en zoogdierenopvang stond.

Pirouetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:18

Volgens het Belang van Limburg (krant) had de eigenaar de paarden afgestaan omdat hij geen weide meer voor ze had en ze zodoende niet de beste verzorging kon geven.
Mismeesterd > verkeerd behandeld (belgisch he)

Tomaskok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:27

aaah wat erg! hoe kun je een paard zo iets aan doen?!