Britse pony ingeslapen na aanval van hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Britse pony ingeslapen na aanval van hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 23:40

www.bokt.nl

Horseandhound.co.uk meldt dat de politie van Wiltshire, Groot-Brittannië een onderzoek heeft ingesteld in zake een aanval op een pony. De 19-jarige showpony Nikita werd op 18 februari gewond terug gevonden in een park. De pony had ernstige bijtwonden aan één van de benen, welke zodanig waren dat het bot zichtbaar was.

De pony is ingeslapen. Volgens haar eigenaresse is de pony opgejaagd door een hond die haar vervolgens in het been beet, waardoor de pony ten val kwam. Of de indentiteit van de hond en/of de eigenaar van de hond bekend zijn bij de politie wordt niet vermeld.

123nina321

Re: Britse pony ingeslapen na aanval van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:51

die eigenaar had beter uit moeten kijken!!!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:57

Triest. Jammer dat hondeneigenaren vaak het gevaar niet inzien, ze weten niet wat hun hond voor schade bij paarden kan aanrichten, al gaat hem alleen om de schrikreactie die vaak voortkomt uit confrontatie met hond en paard.
Ga de schuld niet op de hond afschuiven, maar op baasje. Die mag een fikse bekeuring krijgen. :j

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:30

Een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Ik vind het makkelijk oordelen terwijl niet eens alle feiten duidelijk zijn. Daarbuiten vind ik het jammer dat er nog steeds OVER HET ALGEMEEN een kloof tussen ruiters en honden wandelaars is. Als die mensen gaan samenwerken zou er zoveel minder stress ontstaan tijdens een buitenrit voor beide partijen, het heeft geen nut om je frustratie dan op de andere helft af te reageren.
Wel heel erg jammer dat dit paard het met de dood heeft moeten bekopen...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:33

Jeetje..
Ik sluit me helemaal aan bij Sunny_L0ve al moet een hond mijn paard niet aanvallen.. dan voelt ie daarna toch flink mijn zweep ~~}>

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:00

ben ik het ook mee eens hoor Elin_, mijn hond moet het ook niet in zijn hoofd halen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:11

Nee daarom , mijn honden niet bij andermans paarden ,maar andersmans honden ook niet bij mijn paard!
Vriendin van mijn moeder had een herder in de staart van haar ijslander hangen .. gaf ze een klap met de zweep en toen pas kwam de eigenaar dichterbij hoe ze het in ''godsnaam'' in haar hoofd kon halen haar hond te slaan :?

Tomaskok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:31

ik vind honden leuke dieren maar als ik op een paard zit. klere besten(sorry dat ik het zeg) ik weet ook wel dat het bij de eigenaar licht. altijd als ik buiten rijd komen er per rit zo'n 5 honden mij achterna gerend op het ruiterpad :( ik ben zelfs een keer afgestapt toen er 6 husky's op mij en een vriendin blaffend en grommend aankwamen rennen en ze met mijn zweep bij onze paarden heb weg gehouden(had er geen een geraakt maar als zo'n hond de paarden had aangeraakt..... heel triest dat deze dingen gebeuren..

Tomaskok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:33

Elin_ schreef:
Nee daarom , mijn honden niet bij andermans paarden ,maar andersmans honden ook niet bij mijn paard!
Vriendin van mijn moeder had een herder in de staart van haar ijslander hangen .. gaf ze een klap met de zweep en toen pas kwam de eigenaar dichterbij hoe ze het in ''godsnaam'' in haar hoofd kon halen haar hond te slaan :?

dat soort dingen gebeuren mij dus ook echt dagelijks heb altijd ruzie met die honden eigenaren :(

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:59

Ik heb ook wel eens twee rotweilers gehad die niet alleen spelen wouden met mijn pony (aangespannen)
Ze gromde enorm en lieten de tanden zien, wouden naar de achterbenen grijpen van mijn pony.
Zelf afstappen durfde ik niet aangezien die honden mij niet heel vriendelijk leken (ben nogal bang voor sommige honden) dus sloeg ik ze met een zweep van mijn pony af.
De vrouw, niet de eigenaar van de honden, liet de honden uit en begon nogal boos te reageren.
Ze zei zelf al dat ze de honden niet de baas was en ik begreep niet waarom ze de honden dan los liet lopen.
Ik heb wel eens ruzie gehad met honden eigenaren dat klopt, maar probeerde het altijd netjes op te lossen.

Verschrikkelijk sneu voor de pony dat die zo ten einde is gekomen zeg maar :(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:01

Paard werd teruggevonden in een park.. Was hij ontsnapt?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:03

Captain schreef:
Paard werd teruggevonden in een park.. Was hij ontsnapt?

Zoals het in mij opkwam, aangevallen, paniek, weg gerend en dan terug gevonden.
(verbeter me als ik het fout kan hebben)