www.dehoefslag.nl
Imke Schellekens-Bartels richt voor de Olympische Spelen haar pijlen op Toots (v. Jazz). Rabosport ging op bezoek bij de amazone in Hooge Mierde en vroeg haar naar het herstel van Sunrise (v. Singular Joter) en haar plannen voor Londen 2012. “Met Sunrise gaat het erg goed. We gaan nog steeds vooruit in het herstel en er komen weer meer spieren bij. We gaan nu verder opbouwen, maar het is voor mij belangrijker dat ze gezond blijft. De wedstrijden zien we dan wel.
“Voor de Olympische Spelen richt ik me nu op Toots. Hij heeft zijn eerste Grand Prix wedstrijd gewonnen met een mooie score van 72 procent, maar hij moet nog wel echt wedstrijdroutine krijgen. We moeten nog aan alle kwalificatie-eisen voldoen, dus we gaan het zien. Begin april ga ik met hem naar het Britse Edington en dat gaat onze eerste internationale wedstrijd worden. We moeten twee keer bij een Olympisch jurylid een score van minstens 64 procent halen, dus ik moet sowieso twee keer internationaal met hem starten. Misschien ben ik er ook in Den Bosch bij, maar dat hangt af van hoe het de aankomende weken in de training gaat.”
Mocht Imke toch naar de Olympische Spelen gaan, wat neemt ze dan mee? “Mijn paard, mijn moeder als coach en hagelslag, want daar kan ik absoluut niet zonder.”
Bekijk hier het interview.