De Olympische Spelen worden dit jaar zoals inmiddels wel bekend in Londen, Groot-Brittannië gehouden. De Engelse koningin Elisabeth zal samen met haar man, Philip Mountbatten de Olympische Spelen officieel openen op vrijdag 27 juli. Ook zal zij de Para Olympische Spelen officieel openen op woensdag 29 augustus. Dat melden diverse Britse media.
Het is de eerste keer dat de 86-jarige Britse koningin een Para Olympische Spelen officieel opent. In 1984 was het haar zoon, Charles die de Para Olympische Spelen opende. Deze Spelen werden toen gedeeltelijk in Stoke Mandeville, Groot-Brittannië en gedeeltelijk in New York, Amerika gehouden.
Koningin Elizabeth heeft wel reeds eerder een Olympische Spelen geopend. Ze was er bij in Montreal, Canada (1976). Haar man heeft in 1956, namens de koningin, de Olympische Spelen in Melbourne, Australië geopend. Officieel is Elizabeth namelijk ook nog steeds de koningin van deze landen.
Ze roept al jaren dat "being Queen" een job voor het leven is En omdat ze dit jaar het grootste feestje tot nu toe heeft (60 jaar op de troon) durf ik wel te wedden dat ze nog wel even de tijd neemt om alle evenementen/feestjes te zien
Quebelle
Geplaatst: 02-03-12 21:45
Ulissa schreef:
Is ze tegen die tijd nog koningin dan ?
Waarom zou ze dat niet zijn?
Ulissa
Geplaatst: 03-03-12 00:06
De geruchtenmachine zegt dat Harry op de troon komt.
Idd niet William
Niobe
Geplaatst: 03-03-12 00:08
Ulissa schreef:
De geruchtenmachine zegt dat Harry op de troon komt.
Idd niet William
Harry?!?!?!? Dat mag ik niet hopen voor het Engelse koningshuis eerlijk gezegd
Ulissa
Geplaatst: 03-03-12 00:12
Waarom niet Verfrissend hoor. Geen zoon van Charles
Of het nu waar is of niet, daar hoeft niemand zich voorlopig nog druk om te maken. Lizzie is hard op weg om het record van koningin Victoria (63 jaar en 7 maanden regerend vorst) te halen. Ik denk echt dat ze die zelfs wel wil gaan inhalen
Ulissa
Geplaatst: 04-03-12 00:25
Victoria was een nep queen. Zij was niet de dochter van Eduard August. Maar van wie was zij dan wel het kind............