Eric Lamaze wint de WEF Challenge Cup Round VIII

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Eric Lamaze wint de WEF Challenge Cup Round VIII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 08:51

www.dehoefslag.nl

Eric Lamaze heeft donderdag de met $32.000 gedoteerde Challenge Cup Round VIII gewonnen tijdens de achtste week van het World Equestrian Festival in Wellington.
Lamaze zadelde voor deze wedstrijd de tienjarige merrie Coriana van Klapscheut (Darco x Heartbreaker) en kwam tijdens de barrage foutloos rond in slechts 37.04 seconden. “Ik wist dat ze extreem snel kan zijn en ze verbruikt geen onnodige tijd in de lucht,” aldus Lamaze tegen Jennifer Woods Media over zijn barrage-rit. “Als ik de ronde nog een keer over zou doen, zou ik dezelfde tijd waarschijnlijk niet meer halen.

“Coriana is altijd mijn tweede beste paard achter Hickstead geweest. She is moedig en stopt voor geen enkele hindernis. Ik gebruik haar vooral wanneer snelheid wordt gevraagd. Ze heeft me positief verrast tijdens de Rolex Top Tien Finale in Parijs. Ik wilde daar in eerste instantie natuurlijk Hickstead rijden, maar we weten allemaal wat er is gebeurd.. Coriana was mijn tweede keuze, maar we kwamen tot een geweldige tweede plaats en daarmee bewees ze klaar te zijn voor het echte grote werk.”

De tweede plaats in de Challenge Cup Round VIII ging naar de Brit Nick Skelton met Carlo (Contender x Cascavelle). zij bleven met een tijd van 37.99 seconden voor op David Will met Colorit (Coriano x Capitol I), die in een tijd van 39.26 seconden finishte.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:58

Het is hem zo verschrikkelijk gegund.... *\o/*

sportfokker

Re: Eric Lamaze wint de WEF Challenge Cup Round VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:41

Ik heb Coriana in Parijs zien springen op TV en dat deed ze formidabel, dus ik hoop dat zij zich ontwikkelt tot zijn nieuwe crack.