Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bleker wil 'Horse Academy' in DeurneCitaat:Horst wordt centrum paardensport.
Met een 270 hectare groot hippisch centrum in Park De Peelbergen moet Horst aan de Maas hét epicentrum worden van de hippische sport in Nederland.
Horst
Door Leon Janssen
Het project vergt een investering van ruim honderd miljoen euro en moet enkele duizenden banen opleveren. In het internationaal hippisch park komen onder meer overdekte wedstrijd- en trainingshallen, een handelscentrum voor paarden, een internationale school voor jeugdigen die in het park een hippische opleiding volgen, paardenstallen en -weiden en outdoor wedstrijd- en trainingsfaciliteiten.
Mocht Nederland de Olympische Spelen in 2028 binnenhalen, dan zouden de hippische onderdelen hiervan in dit nieuwe paardenpark gehouden moeten worden, stelt gedeputeerde Odile Wolfs. Zij tekende gisteren met de gemeente Horst aan de Maas en Ballast Nedam Gebiedsontwikkeling een samenwerkingsovereenkomst om het hippisch park van de grond te krijgen. Uit het Regiofonds, een pot van 40 miljoen euro voor projecten in Noord-Limburg, wordt 5 miljoen euro gehaald om het hippisch park op te starten.
Het Hippisch Centrum De Leistert in Roggel, dat over twee jaar op de huidige plek weg moet, zal naar Park De Peelbergen gaan. Daardoor blijven de (internationale) paardenwedstrijden van De Leistert voor Limburg behouden. Verder zal het hippisch centrum dat zich wilde vestigen in de Kasteelse Bossen in Horst, ook naar Park De Peelbergen gaan, aldus wethouder Leon Litjens van Horst aan de Maas. Hij verwacht dat de eerste schop voor het hippisch park medio 2012 in de grond kan.
http://www.limburger.nl/article/2011022 ... 29768/1055
Citaat:DEURNE - Staatssecretaris Henk Bleker heeft de onderwijswereld, gemeente en het bedrijfsleven maandag opgeroepen binnen vier maanden een pasklaar plan te presenteren voor een Horse Academy in Deurne.
Zie ook:
•'Deurne Paardenwereld' krijgt vorm
•Deurne Paardenwereld stap dichterbij
•Jacqueline heeft niet de ambitie van Anky
Bleker deed de uitnodiging maandag tijdens een werkbezoek aan de Helicon-opleiding in Deurne.
De nieuwe opleiding zou behalve de bestaande MBO-cursussen, ook onderwijs op HBO-niveau moeten bieden. Als voorbeeld noemde Bleker de Milk Academy in Leeuwarden.
De Horse Academy, die wordt opgezet in samenwerking met de Universiteit Wageningen, zou het topsportcentrum voor de ruitersbranche moeten worden.
Burgemeester Hilko Mak van Deurne zegde toe binnen twee weken een eerste vergadering met onderwijs en bedrijfsleven te beleggen.
http://www.ed.nl/onderwijs/10509385/Ble ... Deurne.ece
xXVeronaXx schreef:Hopelijk leggen ze dan eindelijk ook goede ruiterpaden aan, en wat _Evanne zegt,
is Nuth hopelijk eens verlost van die rotzooi op de paden in de velden ..
Ik ben benieuwd!
Renee1990 schreef:xXVeronaXx schreef:Hopelijk leggen ze dan eindelijk ook goede ruiterpaden aan, en wat _Evanne zegt,
is Nuth hopelijk eens verlost van die rotzooi op de paden in de velden ..
Ik ben benieuwd!
Mee eens! En kiezels vind ik niet prettig voor paarden. En geen auto's en bromfieters over ruiterpaden! Aangezien je daar wel eens last van hebt
wees er trots op! Zeker nu ze het zo flink willen aanpakken

xXVeronaXx schreef:Anke, in die 3 jaar dat ik in Nuth heb gestaan hebben ze elke lente/zomer weer nieuwe kiezel gestort ..
Hopen dat ze de kiezel nu achterwegen laten .. al ligt het er wel heel erg aan welke kant je op rijd in nuth
En ik ook wel anders rijden ze met die banden de paden helemaal kapot, en dat rijdt ook niet fijn.