Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar paardeneigenaren mogen wel eens opletten waar ze hun paard laten poepen. Als je hier op de bronsweg rijdt in lelystad ligt t fietspad ook bezaaid met paardenpoep gelukkig zijn hier veel vogels die de boel wat opruimen. Maar je kunt erop nagaan dat straks fietsers hier ook beginnen te klagen. En snap het echt niet je merkt het echt wel als je paard z’n behoefte wil gaan doen dan stop je toch even in de berm..? Of je stapt even af ?? hoe moeilijk is dat?

mebianca schreef:Slecht voor volksgezondheid.. beetje overdreven..maar paardeneigenaren mogen wel eens opletten waar ze hun paard laten poepen. Als je hier op de bronsweg rijdt in lelystad ligt t fietspad ook bezaaid met paardenpoep gelukkig zijn hier veel vogels die de boel wat opruimen. Maar je kunt erop nagaan dat straks fietsers hier ook beginnen te klagen. En snap het echt niet je merkt het echt wel als je paard z’n behoefte wil gaan doen dan stop je toch even in de berm..? Of je stapt even af ?? hoe moeilijk is dat?
wendyenbram schreef:Ik vind het ook niets meer dan normaal, Om zodra mijn paard op de weg gepoept heeft even af te stappen en het de berm in te trappen.
Als ik zie hoeveel paardenpoep er hier altijd op het fietspad ligt terwijl er naast aan beide zijden een mooie brede berm is, dan kan ik me ook best boos maken.
Waarom denken veel paardenmensen toch altijd dat het opruimen voor hun niet geld?
in ridderkerk vind ik het dan weer ver gaan zo op deze manier. maar idd ruiters, even met je luie kont uit het zadel en schop de poep de berm in.(verbeter de wereld begin bij onszelf.

wendyenbram schreef:Ik vind het ook niets meer dan normaal, Om zodra mijn paard op de weg gepoept heeft even af te stappen en het de berm in te trappen.
Als ik zie hoeveel paardenpoep er hier altijd op het fietspad ligt terwijl er naast aan beide zijden een mooie brede berm is, dan kan ik me ook best boos maken.
Waarom denken veel paardenmensen toch altijd dat het opruimen voor hun niet geld?
in ridderkerk vind ik het dan weer ver gaan zo op deze manier. maar idd ruiters, even met je luie kont uit het zadel en schop de poep de berm in.(verbeter de wereld begin bij onszelf.
Aria_zz schreef:Nee dit is geen manier. de enige oplossing voor 'paardenproblemen' zijn meer en betere ruiterpaden, die langer zijn dan 200m. volgens mij ergeren evenveel ruiters zich aan 'de gewone mens' als die mens aan de paarden.