Karin Donckers wint CCI*** en kwalificeert 3 paarden voor OS

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Karin Donckers wint CCI*** en kwalificeert 3 paarden voor OS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 15:23

http://www.karindonckers.be/

Tussen 23 en 26 februari 2012 nam Karin deel aan de eerste Internationale wedstrijd van het eventingseizoen 2012, nl. Montilibretti (Italië).

Maandagmorgen 20 februari vertrok Karin al met de vrachtwagen richting Italië. Donderdag passeerden alle paarden goed door de veterinaire keuring. Vrijdag werd de dressuur gereden. Na de dressuur stond Karin op een tweede (Lamicell Charizard met 41 strafptn) en derde (Lamicel Unique met 44,80 strafptn) plaats. Aan de leiding ging Andrew Hoy met 39,20 strafpunten. Karin was toen zeer tevreden over de prestatie van Lamicell Unique. Lamicell Charizard liep een mooie foutloze proef, waar iets meer pit in mocht zitten. Met Extebaria stond ze na dressuur op een 15e plaats.

Zaterdag werd de cross gereden. Karin is tevreden over de aanpak van de jonge paarden. Zowel met Extebaria als met Lamicell Unique reed ze een foutloze cross. Met Extebaria reed ze 42 seconden te lang en met Lamicell Unique 1 minuut. In de tussenstand stond ze met Extebaria op een 19e plaats en met Lamicell Unique op een 20e plaats. Marc Rigouts staat na de cross op een voorlopige 17e plaats. Met Lamicell Charizard reed ze een foutloze cross 3 seconden te lang. Hiermee bleef ze dus op een tweede plaats staan na de cross. Andrew Hoy stond nog steeds aan de leiding met 39,20 stafpunten, Karin stond op de tweede plaats met 42,20 strafpunten.

Op zondag werd de jumping gereden. Met Extebaria had Karin 1 balk, Lamicell Unique sprong foutloos, en Lamicell Charizard had 1 pechbalk op de eerste hindernis. De balk rolde niet uit de lepel en bleef liggen op de onderliggende balk. De grond heeft hij nooit geraakt, maar toch behaalde Karin met Lamicell Charizard de overwinning.

Karin is dan ook zeer blij met de overwinning van Lamicell Charizard. Hij heeft gedaan wat er van hem verwacht werd. Een mooie dressuur, 3 sec te lang in de cross, en een goede jumping. Extebaria was nog iets te enthousiast in de dressuur, en Lamicell Unique wat traag in de cross, maar deze paarden hebben een enorme ervaring opgedaan op dit niveau, en dit belooft voor de toekomst.

De bedoeling van deze wedstrijd was om de paarden Lamicell Charizard, Lamicell Unique en Extebaria van't Verahof te kwalificeren voor de Olympische Spelen. Karin is hier in geslaagd. Met Lamicell Charizard behaalde ze dus de overwinning op deze CCI*** wedstrijd. Ook de ander twee jonge paarden behaalde hun kwalificatie.

Karin heeft intussen reeds vijf paarden die voldoen aan de selectiecriteria voor de Olympische Spelen van Londen.

In alfabetische volgorde:
Extebaria van't Verahof
Lamicell Charizard
Lamicell Unique
Maxwell Steele
SS Jett

k_m

Re: Karin Doncker wint CCI*** en kwalificeert 3 paarden voor OS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:28

Woehoew ! *\o/*
Mooie start van het seizoen voor Karin, zal ook vast goed doen voor haar dat ze der seizoen zo goed kan starten..

Weet iemand of ze van plan is de OS te starten met Gazelle? Ik dacht het wel eigenlijk, maar zij moet nog gekwalificeerd worden dan .. Anders zal het Charizard gaan worden geloof ik, wat een beest is dat ook hé! <3

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:29

Wat knap zeg!

Er mist overigens nog een S in de titel :)

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:33

super!

Izzy19

Re: Karin Donckers wint CCI*** en kwalificeert 3 paarden voor OS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:42

Knap zeg, zoveel paarden op dat niveau!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:42

k_m schreef:
Woehoew ! *\o/*
Mooie start van het seizoen voor Karin, zal ook vast goed doen voor haar dat ze der seizoen zo goed kan starten..

Weet iemand of ze van plan is de OS te starten met Gazelle? Ik dacht het wel eigenlijk, maar zij moet nog gekwalificeerd worden dan .. Anders zal het Charizard gaan worden geloof ik, wat een beest is dat ook hé! <3

Ik weet niet of ze wel Charizard wilde meenemen?
Vorig jaar was er sprake dat ze haar 7jarige persé wilde kwalificeren, daarmee dat ze die ook niet reed op het WK maar al in een 3ster.
Die zijn ondertussen 8...
Misschien smijt ze dus 1 van die jonge ijzers in het vuur... ;)
Blijft afwachten natuurlijk want Charizard zette nu toch een sterke prestatie neer en heeft toch stukken meer ervaring.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:49

@Pops , Was ze volgens jou vanplan om 1 van de jongere paarden mee tenemen en niet Gazelle of Charizard? Want 1 van die 2 lijkt me wel de meest logische keuze.. Charizard zet tegenwoordig wel meer sterke prestaties neer. Toen we in spanje in Vejer De La Fronteira waren won hij ook een 3 ster, top paard is dat, maarja zo heeft ze er natuurlijk wel meerdere op stal.
Maar Gazelle was een tijdje geleden licht geblesseerd en ze heeft toen een hele lange rust gehad, maar ik geloof dat het wel het plan was om gazelle nog in te zetten voor de OS en ze daarna haar rust te geven omdat ze ook wel wat op leeftijd aan het geraken is voor een eventingpaard. (ben haar nicht dus ik vis het nog wel uit haha :D )

kadet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:03

Gazelle wordt terug gestart had ik onlangs gezien op de wedstrijd Barroca d'Alva CIC3* die loopt van 07-11 maart. Dus de kans dat Gazelle zal ingezet worden op de OS zou wel kunnen dan...
Maar je mag het alsnog uitvissen k_m :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:05

Ja ik geloof ook dat het gewoon zo is, dat ze Gazelle nog gaat proberen te kwalificeren wat hoogst waarschijnlijk wel moet lukken en dan Gazelle nog meeneemt naar de spelen..
Dat was toch het plan als ik me het nog goed herinner ! :)

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:08

k_m: ze heeft wel veel keuze nu :D dus het is moeilijk voor een buitenstaander als ik te weten hoe het nu echt zit. Ik had alleen gehoord dat ze niet naar het vorig WK ging in lion d'angers omdat ze de 7jarige al in een driester wou rijden... Maar dat was natuurlijk kort na luhmlen, waar het iets minder vlot ging met Charizard... Misschien, doordat hij nu echt goed presteert gaat ze toch voor de meer ervaren Charizard kiezen... Gazelle weet ik niet, eerst was er sprake van nog net noch naar Londen te gaan, dan weer niet, dus ik weet eigenlijk niet hoe het daar mee zit. Ben wel benieuwd dus als jij het hebt kunnen uitvissen is een pb ofzo altijd welkom :D

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:14

Ik zal vanavond eens horen hier thuis bij papa enzo, die zal wel meer up to date zijn!
Als ik meer weet zal ik je een pb'tje sturen :D

En ja ze heeft inderdaad veel keuze nu, wat doen al haar paardjes het goed!
En tja Charizard, hij heeft lang problemen gehad bij de jumping geloof ik, maar dat is nu ook al heeel erg veel verbeterd, volgens mij word hij rezerve paard en Gazelle OS als het er op aan komt..
Zou toch wel heel risky zijn een jonkie gelijk mee te nemen, geloof dat ze hun start in 3sterren voor hun ervaringen te verrijken, dat staat toch ook zo op de site..

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:58

Knap hoor! :j (een balk eraf gooien die op de balk eronder blijft hangen ook trouwens :P)

Ben benieuwd welke ze meeneemt naar Londen.