Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

stoffel schreef:Inderdaad Cheytjuh het belangrijkste van een dekhengst lijkt mij toch ook zijn nafok.
uryanne schreef:Hoezo Parcival was? Als hij nu niet meer uitgebracht wordt (?) dan betekend dat toch niet dat hij opeens minder is dan een zz- zwaar hengst?
Met alle respect voor Zethar maar op het moment kan hij nog niet tippen aan Parcival. Zowel kwa nafok als eigen prestatie.
Natuurlijk heeft dat voor een groot gedeelte te maken met zijn leeftijd, maar een echt goede hengst komt vanzelf bovendrijven en in het geval van Zethar zal de toekomst dat moeten uitwijzen.
Ik hoop het voor hem en de fokkers die een nakomeling van hem hebben.
Albert schreef:Hoezo Parcival was? Als hij nu niet meer uitgebracht wordt (?) dan betekend dat toch niet dat hij opeens minder is dan een zz- zwaar hengst?
Met alle respect voor Zethar maar op het moment kan hij nog niet tippen aan Parcival. Zowel kwa nafok als eigen prestatie.
Natuurlijk heeft dat voor een groot gedeelte te maken met zijn leeftijd, maar een echt goede hengst komt vanzelf bovendrijven en in het geval van Zethar zal de toekomst dat moeten uitwijzen.
Ik hoop het voor hem en de fokkers die een nakomeling van hem hebben.
Hij loopt nu niet meer op dat niveau, dat bedoelde ik.
Je hebt natuurlijk gelijk, Parcival is zeer terecht keur geworden. Al zou ik niet snel met P. dekken, iets te ril.
Maar vergelijk Zethar met een Nickson, Galant beide op wacht geweest, dan hoef ik mijn voorkeur toch niet uit te leggen.
knappe prestatie is het wel!