Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mltex schreef:Ok heel flauw, Amish mogen geen internet, telefoon, electra etc vraag me af hoe de onderhandelingen tot stand zijn gekomen. Zou wel gaaf zijn als je die hengst met een buggy over de interstate ziet gaat
mltex schreef:Ok heel flauw, Amish mogen geen internet, telefoon, electra etc vraag me af hoe de onderhandelingen tot stand zijn gekomen. Zou wel gaaf zijn als je die hengst met een buggy over de interstate ziet gaat
'vooruitgang' is niet altijd een verbetering 
, verder wel lekker rustig en overzichtelijk leven
NatasjavE schreef:Wat ze toch met die tuigpaarden moeten. Gaan ze showtjes rijden.
mebianca schreef:mltex schreef:Ok heel flauw, Amish mogen geen internet, telefoon, electra etc vraag me af hoe de onderhandelingen tot stand zijn gekomen. Zou wel gaaf zijn als je die hengst met een buggy over de interstate ziet gaat
Denk dat Roelof onder andere daarom ook naar de Amish toe gaat.. hij was er laatst namelijk ook. Zag laatst ook een Amish vrouw mee doen aan een tuigpaardenshow had ik eigenlijk ook niet verwacht..
liekensancho schreef:ligt aan welke orde de amishman of vrouw hoort, liberale 'ordnungen' hebben wel auto's, stroom etc. t.o.v. de ouderwetse stroming...
Dankzij de Amish is het vlaamse paard ook weer vers bloed ingegoten want zij gebruiken ze op het land en hebben daar mooi meer doorgefokt terwijl het vlaamse paard hier beetje was doodgebloed als ras... Dus heel goed dat zulke mensen bestaan. Ze maken ook enorm mooie tuigen etc. met de hand, kortom, goede 'paardenmensen'. Dus als het tuigpaard hier uitsterft, hebben ze daar dadelijk weer mooie lijnen in de wei lopen..
Wat doen ze met die paarden? De conservatieve oude stromingen rijden met - de typische- rijtuigen van 2 eeuwen terug en doen daar alles mee wat we hier met auto doen.. lijkt mij logisch dat ze goede betrouwbare tuigers voor zo'n karretje zetten?

LindyH schreef:Arabesk schreef:Eigenlijk zijn ze best cool de Amish; gewoon wat bevalt behouden.'vooruitgang' is niet altijd een verbetering
Inderdaad. Als er íemand weet wat consuminderen is, dan zijn het de Amish wel.Kunnen wij nog een hoop van leren.