Artsen geven Tim Stockdale groen licht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Artsen geven Tim Stockdale groen licht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 13:01

www.dehoefslag.nl / www.horseandhound.co.uk

De Britse springruiter Tim Stockdale mag weer aan het werk. Stockdale brak afgelopen oktober zijn nek op drie plaatsen door een val van een jong paard en verbleef zes weken lang in een speciale kliniek in Oswerty. Begin november mocht hij weer voorzichtig lopen en afgelopen week zat hij alweer stiekem te paard, ondanks waarschuwingen van zijn arts om dit vooral nog niet te doen.

Vandaag vertelde Stockdale aan het Britse magazine Horse and Hound hoe blij hij is weer in het zadel te kunnen klimmen: “Ik moet nog ontzettend voorzichtig zijn. Het is niet zoals een gebroken arm of been, waarbij het bij overbelasting vanzelf pijn gaat doen. Het blijft uitkijken en het bot opnieuw breken zorgt voor grote problemen, maar ik voel me op dit moment erg goed en ga proberen mezelf alsnog te kwalificeren voor de Olympische Spelen.”

Sill_Monster

Re: Artsen geven Tim Stockdale groen licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:30

Dat is fijn voor hem!! ik zou het vreselijk vinden om niet te rijden en dan nog wel 6 weken lang!!!

Novice

Re: Artsen geven Tim Stockdale groen licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 08:29

6 weken is nog niets!
Ik heb door het breken van een nekwervel 6 maanden niet op een paard gezeten.....

BadgerTen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:51

Ach, ik brak er 4 en rij al 10 maanden niet :-(