Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Hoe een stenen minihartje kun je hebben!! Vreselijk. Ik vind dat die vrouw niet de gevangenis in hoefd. Maar wel niks meer met paarden te maken mag hebben danamuts schreef:Ieder paard dat verkocht wordt onder de slachtprijs is "afgedankt" voor de sport / recratie / whatever, of men kent de vrouw in kwestie persoonlijk. Denk dat het beestje dan beter af is bij deze mevrouw, die ze rechtstreeks doorverkoopt aan een slager, dan dat het dier in de handel belandt en uiteindelijk alsnog afgemaakt wordt.
Ik keur hierbij het verhaal absoluut niet goed, maar als ik dan deze eventuele redenatie bekijk, zou het voor de paarden zomaar eens beter kunnen zijn dan het andere scenario.
Aan de andere kant, als je een paard verkoopt, is het daarna niet meer van jou, dus wat dat betreft zeg ik: als je niet wilt dat je paard geslacht wordt, moet je hem of zelf houden, of in laten slapen
HorseTimeXL schreef:Pff het zou je paard maar zijn die je aan die vrouw verkoopt, wil je haar nog een keer gaan opzoeken, is ze er niet meer..
Sammie schreef:L. is in haar thuisregio een bekende in de paardenwereld. Zij was meerdere malen kampioen in het showcircuit. In het Amerikaanse Congres gaan nu stemmen op om het slachten van paarden en het exporteren van paarden voor de slacht te verbieden.
. Hiermee voorkom je pas dierenleed mee
CharleyT schreef:HorseTimeXL schreef:Pff het zou je paard maar zijn die je aan die vrouw verkoopt, wil je haar nog een keer gaan opzoeken, is ze er niet meer..
Tsja, eenmaal verkocht heb je er niks meer over te zeggen, zo gaat dat. Je kunt een koper van je paard ook niet verplichten dat je recht op ''kijkdagen'' hebt.