Geen cel voor vrouw die paarden doorverkocht aan slager

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Geen cel voor vrouw die paarden doorverkocht aan slager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 14:44

http://www.bokt.nl

De 24-jarige Amerikaanse vrouw, Kelsey L, uit Honeybrook, Amerika ontloopt celstraf door zich vrijwillig op te geven voor een speciale cursusprogramma waaraan ‘first-timers’ mee kunnen doen. First-timers zijn mensen die voor de eerste keer met justitie in aanraking komen.

Kelsey L. moest terecht staan voor vier aanklachten betreffende misleidende diefstal. Een vijfde aanklacht wegens bedrieglijke bedrijfspraktijken lieten de aanklagers zelf vallen. L. zag af van een hoorzitting en rechtszaak en gaf zich op voor de twee jaar durende cursus. De voorwaarden hiervan waren wel dat zij zich voorlopig niet meer bezighoud met paardgerelateerde activiteiten.

L. werd er van verdacht op een misleidende manier volbloeds overgenomen te hebben van mensen. Zij beloofde de eigenaren de paarden een goed huis te bieden, maar verkocht ze in werkelijkheid door aan de slager. Het doorverkopen aan een slager is niet strafbaar. L. stond terecht voor het in bezit krijgen van de dieren door misleiding.

L. is in haar thuisregio een bekende in de paardenwereld. Zij was meerdere malen kampioen in het showcircuit. In het Amerikaanse Congres gaan nu stemmen op om het slachten van paarden en het exporteren van paarden voor de slacht te verbieden.

De advocaat van L. gaf in een verklaring aan dat dit programma het beste is voor de samenleving en voor zijn cliënte, die een echte paardenliefhebster is.

De aanklagers hebben één getuigeverklaring waarin staat dat L. tegen een paardenhandelaar heeft gezegd: “Ik heb al die paarden omgebracht, meer dan 120 stuks. Allemaal zijn ze dood. Ik weet de namen niet eens en de verkopende partij kon er niks aan doen, ze hebben mij die paarden gegeven.”

Lees hier meer.

Hagar_Helga

Re: Geen cel voor vrouw die paarden doorverkocht aan slager

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:50

K*twijf, maar slacht verbieden vind ik onverstandig.
Daarom ook nooit je paard onder de slachtprijs verkopen/ weggeven.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:55

"die een echte paardenliefhebster is" pff

als je het engelse stukje leest komt het heel anders over..

The affadavit said when it became known that two of the horses on the kill buyer's trailer had been identified, Lefever allegedly told a friend: "I killed every one of those f---ing horses, over 120 of them, if only they knew. I only have five left and the ones you have. Every one of them is dead.

"I don't even know their names and there wasn't a goddamn thing they could do about it because they gave me those horses."

slacht verbieden vind ik idd ook niet echt zin hebben
heb opzich niks tegen de slacht zelf

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:04

Ligt de slachtprijs daar zeker hoger dan hier. Want hier loont het echt de moeite niet om een paard over te nemen en naar de slager te brengen, kun je beter "gewoon" gaan werken, levert meer op.

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:11

wat een nacht merrie! je zou maar je trouwe vriend moeten verkopen om welke reden dan ook en er dan achter komen dat ze achter komen dat ze hem geslacht hebben, zomaar, omdat het kan..

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:37

Wat een idioten heb je toch ,bah! vreselijk!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:22

Oh wat vreselijk! Je zal maar je paard weg moeten doen terwijl je dat niet wilt en dan denk je een goed tehuisje hebben gevonden en wordt ie zonder pardon geslacht! :(

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:56

Ieder paard dat verkocht wordt onder de slachtprijs is "afgedankt" voor de sport / recratie / whatever, of men kent de vrouw in kwestie persoonlijk. Denk dat het beestje dan beter af is bij deze mevrouw, die ze rechtstreeks doorverkoopt aan een slager, dan dat het dier in de handel belandt en uiteindelijk alsnog afgemaakt wordt.

Ik keur hierbij het verhaal absoluut niet goed, maar als ik dan deze eventuele redenatie bekijk, zou het voor de paarden zomaar eens beter kunnen zijn dan het andere scenario.

Aan de andere kant, als je een paard verkoopt, is het daarna niet meer van jou, dus wat dat betreft zeg ik: als je niet wilt dat je paard geslacht wordt, moet je hem of zelf houden, of in laten slapen }:)

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:07

Vreselijk!! -:(- Hoe een stenen minihartje kun je hebben!! Vreselijk. Ik vind dat die vrouw niet de gevangenis in hoefd. Maar wel niks meer met paarden te maken mag hebben

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:44

danamuts schreef:
Ieder paard dat verkocht wordt onder de slachtprijs is "afgedankt" voor de sport / recratie / whatever, of men kent de vrouw in kwestie persoonlijk. Denk dat het beestje dan beter af is bij deze mevrouw, die ze rechtstreeks doorverkoopt aan een slager, dan dat het dier in de handel belandt en uiteindelijk alsnog afgemaakt wordt.

Ik keur hierbij het verhaal absoluut niet goed, maar als ik dan deze eventuele redenatie bekijk, zou het voor de paarden zomaar eens beter kunnen zijn dan het andere scenario.

Aan de andere kant, als je een paard verkoopt, is het daarna niet meer van jou, dus wat dat betreft zeg ik: als je niet wilt dat je paard geslacht wordt, moet je hem of zelf houden, of in laten slapen }:)

Dat je als trainer in deze crisis tijd nog denkt een project als een ex renpaard nog goede kansen heeft op een nieuwe eigenaar is redelijk naief. Er gaan ook daar gezonde rij er zo op weg paarden voor minder dan een grote baal hooi weg op de veiling (als er al kopers voor zijn) Voerkosten rijzen daar ook de pan uit.

Deel van de oorzaak ligt ook in het sluiten van de slachthuizen in de US. Alle paarden die geslacht moeten worden gaan op overvolle trailers naar Canada of Mexico. Controles op die transporten zijn zo zo en de omstandigheden, in de Mexicaanse slachthuizen in ieder geval, zijn slecht. Inslapen is een kostbare zaak, en als een eigenaar niet genoeg geld meer heeft om ruwvoer zijn dier te kopen is er er zeker geen geld voor de DA om er ter plekke een rustig eind aan te maken.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:06

Kijk, dat is nog eens een paardenliefhebber zeg, die trut! Die zou haar ziel nog aan de duivel verkopen. Maar goed, als je je paard uit handen geeft en hoge verwachtingen hebt, dan ben je gewoon naief.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:28

Pff het zou je paard maar zijn die je aan die vrouw verkoopt, wil je haar nog een keer gaan opzoeken, is ze er niet meer..

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:44

HorseTimeXL schreef:
Pff het zou je paard maar zijn die je aan die vrouw verkoopt, wil je haar nog een keer gaan opzoeken, is ze er niet meer..

Tsja, eenmaal verkocht heb je er niks meer over te zeggen, zo gaat dat. Je kunt een koper van je paard ook niet verplichten dat je recht op ''kijkdagen'' hebt.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:11

Ik vind het eigenlijk best diervriendelijk..

D'r wordt wat afgeleurd met sommige beesten, op mp staan genoeg voorbeelden.
Daar word ik verdrietig van, niet dat ze de salami gaan.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:31

Sammie schreef:
L. is in haar thuisregio een bekende in de paardenwereld. Zij was meerdere malen kampioen in het showcircuit. In het Amerikaanse Congres gaan nu stemmen op om het slachten van paarden en het exporteren van paarden voor de slacht te verbieden.

Dit vind ik nu de briljante oplossing.....not :r . Hiermee voorkom je pas dierenleed mee :roll:

Butterflyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:39

Bah! wat vreselijk. ;(
Hier kan ik zo kwaad om worden ! -:(-
Heb er geen andere woorden voor..

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:46

CharleyT schreef:
HorseTimeXL schreef:

Tsja, eenmaal verkocht heb je er niks meer over te zeggen, zo gaat dat. Je kunt een koper van je paard ook niet verplichten dat je recht op ''kijkdagen'' hebt.

er staat nergens dat ze ze gekocht heeft, alleen dat ze ze op misleidende manier in handen te weten heeft kunnen krijgen,

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:18

Walgelijk en harteloos! :(

Maar zulke mensen komen vanzelf stil! _-:(