http://www.knhs.nl
De bondscoach van de eventingruiters Martin Lips heeft besloten om Merel Blom met Umberto DB (Oscar x Vincent) op te nemen in het Olympisch kader. Lips kwam tot dit besluit na de voortreffelijke derde plaats van deze combinatie in de drie sterren eventingwedstrijd, die het afgelopen weekeinde in het Portugese Dos Hermanas werd verreden.
"Ik ben erg blij met dit bericht", reageerde Merel Blom, die met drie paarden onderweg is naar het Italiaanse Montelibretti, waar het komende weekeinde een drie sterren eventingwedstrijd op het programma staat. "Daar ga ik niet van start met Umberto. Die is met Jan van Beek terug naar Nederland. In Italië wil ik van rijden met Pools Valentino en Sagnol in de lange drie ster, en met Rumour Has It in een korte wedstrijd. Voor mijn gevoel is Rumour Has It mijn beste paard, maar die in pas negen jaar en die wil ik graag nog even in de schaduw houden", aldus Blom, die zich na Montelibretti op gaat maken voor de drie sterren eventingwedstrijd in Fontainebleau. "Dat is een drie sterren wedstrijd en de eerste mogelijkheid om aan de kwalificatieeisen - een plek bij de eerste zes - te voldoen die het NOC*NSF stelt voor deelname aan de Olympische Spelen".