Zeven New Forest-hengsten toegelaten tot fokkerij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Zeven New Forest-hengsten toegelaten tot fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 12:46

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

Vijf grote maat en twee kleine maat New Forest-hengsten zijn zaterdag in Ermelo toegelaten tot de dekdienst. Dit seizoen mogen zij maximaal 25 merries bedienen, waarna ze in het najaar een verrichtingsonderzoek dienen af te leggen voor verlenging van het dekbrevet. De nieuwe jaargang betreft een mooie collectie met pony’s die zowel qua exterieur als in beweging en/of op de sprong weten aan te spreken. “Pony’s met ras, uitstraling, hard beenwerk, lengte in het lichaam en goede basisgangen. Sommige hebben zich in december extra op de sprong laten zien”, aldus juryvoorzitter Reijer van Woudenbergh.

Lees hier de rest van het artikel.

Bekijk hier de uitslagen.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:08

Een hengst van 1,23 m goed gekeurd, wat leuk!!! :D

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:36

Ik was er zaterdag bij. Bij de grote maat hengsten zitten 3 interessante hengsten: Reekamp's Slogan, Schoonderlogt Jerom H en Wicked Nightshift.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:40

Ik zal de afstamming van de hengsten nog eens bestuderen en de foto's van Arlette bekijken. Niet dat er dit jaar iets onder de hengst gaat, maar ik moet mijn kennis toch ook een beetje bijhouden :P .

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:20

Ik was er ook!
Mooie hengsten gezien. Ik vond nr. 73, Dimmans Edward, er echt uitspringen. Begrijp niet dat die niet door was, liep goed, sprong goed. Jammer! -O-
Maar bij de hengsten die door waren zaten zeker ook goeie.

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:33

Moratoetje schreef:
Ik was er zaterdag bij. Bij de grote maat hengsten zitten 3 interessante hengsten: Reekamp's Slogan, Schoonderlogt Jerom H en Wicked Nightshift.

De andere twee hadden ze naar mijn smaak ook niet goed hoeven te keuren, als je de kwaliteit van de anderen zien!
Frodo's Boy is wel érg leuk qua type, heel chique voor een forester, maar vond m qua gangen wat strak. Maar goed,
dat zag je bij heel veel hengsten, zoveel spanning en daardoor zijn (vooral de stap) de gangen minder goed te beoordel
natuurlijk..

Wicked Night Shift is een halfzusje van een pony die ik train, Wicked Polka Dot :j

Ik vond Eslhof's Edison érg gaaf (niet goedgekeurd). Ik ging toen net op de tribune zitten en heb hem niet zien stappen
maar vond hem erg goed draven! Qua type geen forester trouwens, heel welshachtig.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:06

IrisDH schreef:
De andere twee hadden ze naar mijn smaak ook niet goed hoeven te keuren, als je de kwaliteit van de anderen zien!

Mijn gedachte! Ik vond de vos zo gewoon, 12 in een dozijn! Het achterbeen vond ik vrij lang en hij was vooral achter week gekoot.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:40

Ik vond Carisbrooke de eerste keer dat ik hem zag ook 12 in een dozijn en moet je hem nu eens zien.... *D
Wie weet wat er nog van die vos gaat komen.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:10

Carisbrooke heeft altijd wel iets aparts gehad vond ik! Die is echt niet te vergelijken met deze vos!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:20

Dan zullen we maar het beste ervan hopen :+