Gisteren kwam Imke Schellekens-Bartels voor het eerst aan de start in de Grand Prix met Hunter Douglas Toots (v. Jazz), het duo scoorde 72,27 procent. In Uden namen een 15-tal combinaties deel aan deze kadervormingswedstrijd.
Imke: “Toots heeft de laatste tijd enorme progressie gemaakt in de training. Ook heb ik een aantal keer door de Grand Prix heen gereden en kwam erachter, dat Toots er al redelijk doorheen kon komen, dus besloot ik dat ik nu echt een keer de ring in wilde met hem. Ook gisteren liep hij er al best goed doorheen. Nadat hij een grote storing kreeg bij het binnenkomen, doordat hij van een fotograaf schrok, liep hij er nagenoeg foutloos doorheen. Hij is vooral sterker en korter geworden en daardoor zijn veel onderdelen beter geworden. Het is best nog moeilijk voor hem om zijn grote lijf van groot naar klein te kunnen krijgen in een paar passen, zoals in piaffe en passage, maar daartegenover staat ook dat zijn drafwerk uitblinkt en ook zijn galopwerk gaat hem vrij makkelijk af. Maar ook in galop kan hij nog veel beter gaan scoren als hij meer bevestigd raakt. Ik was blij met het gevoel wat hij me gisteren weer gaf. Wat een paard… Mijn huiswerk moet ik thuis weer doen, maar ik weet dat hij in de ring gaat doen wat hij kan voor mij, en dat geeft veel vertrouwen. Ik ga nu met mam en Sjef hard werken om dit huiswerk goed te doen en dan gaan we bekijken wanneer we weer op wedstrijd zullen gaan.”
Madeleine Witte-Vrees werd met Vontango B tweede. Morgan Barbancon met Painted Black (Spanje) werd derde.
Nu ben ik toch wel heel nieuwschierig naar filmpjes en/of foto's!?
Anoniem
Geplaatst: 20-02-12 15:59
Ik ben ook zeer benieuwd naar beeldmateriaal van deze proef
SanderD
Geplaatst: 20-02-12 15:59
Dat is een behoorlijk mooie debuut-score, goed zeg Ik ben benieuwd naar hun progressie, hopelijk maakt Toots snel veel meters, wie weet kan hij dan vrij snel uitgroeien tot een goede waarde voor het Nederlandse team.
Denk niet dat er beeldmateriaaal van is. Die manege is te donker om mooie foto's te maken vanaf het moment dat het buiten begint te schemeren, en ze moest om 18.26 uur rijden.