www.knhs.nl
Het internationale twee sterren concours op hippisch centrum de Warre in het Belgische Neeroeteren werd afgesloten met de Grote Prijs. Dit hoofdnummer werd na barrage, waarvoor acht combinaties van de 61 starters, waaronder twee Nederlandse, zich hadden weten te plaatsen, gewonnen door Mathijs van Asten met Credence Z (Catango Z x Palfrenier).
In de barrage was de oud-Nederlands kampioen niet alleen de snelste, hij bleef ook nog eens foutloos. Ben Schröder eindigde met BMC Floreen SFN als tweede, terwijl de voor de Oekraïne rijdende Katharina Offel met Quickstep derde werd. Tim Hendrix, die met Vita R aan de start kwam, legde het basisparcours als snelste van de vierfouters af en eindigde als elfde.
"Het was een delicate proef die moeilijk genoeg was en waarin wij als ruiters risico's moesten nemen, omdat de tijd zeer krap stond. Ik had het geluk dat ik redelijk aan het einde van de barrageruiters moest rijden, waardoor ik wist welke tijd in moest verbeteren. Ik wist dat er redelijk vlot gereden was, maar ook dat het sneller kon. Ik heb het geprobeerd en het lukte. Ik ben erg ingenomen met deze zege!", vertelde Mathijs van Asten.
In de finale van de 7-jarige paarden was het brons voor Eric van der Vleuten met Advill (Guidam x Lux). Hij moest Omar Karaevli met Rabande de Sury en Piergiorgio Bucci met Vadrouille FM voor laten gaan.
Meer info zie: www.dewarre.be
Uitslag Grote Prijs (1.50m) (zo):
1) Mathijs van Asten (IJsselsteyn L.) - Credence Z (Catango Z x Palfrenier) - 0 / 0 - 34.376
2) Ben Schröder (Tubbergen) - BMC Floreen SFN (Sky High x Gletscher) - 0 / 0 - 35.784
3) Katharina Offel (Ukr) - Quickstep D - 0 / 0 - 35.962
Uitslag finale 7-jarigen (za):
1) Omer Karaevli (Tur) - Rabane de Sury - 0 / 0 - 36.90
2) Piergiorgio Bucci (Ita) - Vadrouille FM - 0 / 0 - 39.24
3) Eric van der Vleuten (Mierlo) - VDL Groep Advill (Guidam x Lux) - 0 / 0 - 39.38