Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Selima schreef:Op zich een aardig filmpje, vrolijke paarden, maar die gecoupeerde staarten...
En dan krijg ik toch een naar gevoel bij het interview met een grote trekpaarden-houder, hij heeft er 8, waarbij hij er zo te zien geen een MET staart heeft. Niet zo'n fris heerschap, in dat opzicht (maar als ie inmiddels ongecoupeerde jonge dieren heeft, neem ik m'n woorden volledig terug!)
Niet m'n bedoeling om een leuk evenement te bezoedelen, maar het valt zo op in dat filmpje, al die staartloze, maar prachtig versierde 'konten'.

Sash schreef:haha ik moet wel lachen om de reacties, de paarden van Bart van der Wekken zijn voor zover ik weet wat oudere paarden, de jongere trekpaarden die je in de strao's ziet lopen hebben meestal wel een staart.
Volgens mij bedoeld hij inderdaad dat ze weinig gedaan hebben, ze hebben een wei daar en volgens mij staan ze daar in de winter ook op, maar misschien minder dan in de zomer.
Ik was helemaal vergeten dat het strao was, vroeger deed ik altijd mee maar ik vond het vervelend dat je op de terugweg van het strand zo vaak stil moest staan omdat er dan gedronken werd, en dat met die koude wind. brrr.
.Bij café de Westhoek o.a.
Bravura schreef:"Hebben de hele winter op stal gestaan en zijn blij dat ze een dagje naar het strand kunnen"..................?????
mammaslamma schreef:Keetie, super bedankt, heb ons terug gezien, op het strand(foto 0254+0253) en het allerlaatste filmpje, ik had die opgewonde pony, met die roze anjers in de manen....
Had het zelf niet op film gezien, maar vindt het leuk om terug te zien!
Lisa_H schreef:Bravura schreef:"Hebben de hele winter op stal gestaan en zijn blij dat ze een dagje naar het strand kunnen"..................?????
Dat heeft te maken met vroeger, het strao stamt af van een oude traditie op het eiland. Nadat de paarden de hele winter op stal hadden gestaan werd in het zoute water alle kwade geesten afgespoeld die zich in de winter in de paarden benen hadden genesteld. Tegenwoordig staan de paarden natuurlijk helemaal niet meer hele dagen op stal, maar goed daar stamt het hele strao vanaf.
Ik heb het laatste stukje strao meegereden dit jaar op Haamstede, volgend jaar ga ik de hele route meedoen dan is mijn paard er ook klaar voor
Op wie mocht je?