Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sky_As schreef:ach ja, er gebeuren wel gekkere dingen.
Ik ken iemand die daar werkt.... losspringen van jonge hengsten gebeurt ook niet voor niks "achter gesloten deuren" .....
It is al about the money!
dat onderzoek kan voor de hele paarden sector veel betekenen.
nikita95 schreef:
Marga schreef:http://www.dehoefslag.nl
Anja Sobczak van het Gentechnik-Refertin des Umwelt instituut is duidelijk tegen: “Men kan tijdens dit experiment niet garanderen dat de gemanipuleerde bacterie ziektes veroorzaakt bij mensen met een laag immuunsysteem. Dat zorgt voor veel te veel risico’s voor de omgeving.”
Schockemöhle geeft aan teleurgesteld te zijn in het feit dat zoveel mensen tegen het vaccinatie experiment zijn: “Een heel aantal paardeneigenaren hadden van dit onderzoek kunnen profiteren. Wij als bedrijf hebben het probleem met de bacterie nu goed onder controle. We nemen bloed af van een pasgeboren veulen, tellen de witte bloedcellen en wanneer er zweren in de longen zijn geven we direct antibiotica. We weten nu tien dagen eerder of een veulen ziek is of niet. Op deze manier hebben we afgelopen seizoen slechts een enkel veulen verloren.”
Bravura schreef:Marga schreef:http://www.dehoefslag.nl
Anja Sobczak van het Gentechnik-Refertin des Umwelt instituut is duidelijk tegen: “Men kan tijdens dit experiment niet garanderen dat de gemanipuleerde bacterie ziektes veroorzaakt bij mensen met een laag immuunsysteem. Dat zorgt voor veel te veel risico’s voor de omgeving.”
Schockemöhle geeft aan teleurgesteld te zijn in het feit dat zoveel mensen tegen het vaccinatie experiment zijn: “Een heel aantal paardeneigenaren hadden van dit onderzoek kunnen profiteren. Wij als bedrijf hebben het probleem met de bacterie nu goed onder controle. We nemen bloed af van een pasgeboren veulen, tellen de witte bloedcellen en wanneer er zweren in de longen zijn geven we direct antibiotica. We weten nu tien dagen eerder of een veulen ziek is of niet. Op deze manier hebben we afgelopen seizoen slechts een enkel veulen verloren.”
En het draait kennelijk weer om geld. Wat betreft "alles onder controle" en "direct antibiotica". Mooi verhaal....ik dacht dat resistentie tegen antibiotica juist zo'n hot item was. Dat werkt hij zo in de hand. Straks krijgen ze mutaties, loopt alles uit de hand en werkt geen enkel antibiotica meer. Leuk voor mensen met een verminderde weerstand.....
Aan de andere kant: onderzoek is noodzakelijk als men een vaccin wil ontwikkelen......
hoogendroog schreef:Bravura beter lezen: er staat dat ze het betreffende veulen behandelen met antibiotica wanneer het zweren in de longen heeft.... Wat zouden ze volgens jou moeten doen, Jomanda bellen? Zo'n dier gaat zonder AB op een hele ellendige manier kapot. Jammer dat dit onderzoek geen doorgang meer kan vinden, het is een hele nare ziekte.

Bravura schreef:hoogendroog schreef:Bravura beter lezen: er staat dat ze het betreffende veulen behandelen met antibiotica wanneer het zweren in de longen heeft.... Wat zouden ze volgens jou moeten doen, Jomanda bellen? Zo'n dier gaat zonder AB op een hele ellendige manier kapot. Jammer dat dit onderzoek geen doorgang meer kan vinden, het is een hele nare ziekte.
Ik lees toch echt heel goed. Ik heb het hier over het gevaar voor antibioticaresistentie >- r i s i c o !. Niet 1 veulen te moeten behandelen onder 10 maar misschien wel tientallen veulens moeten behandelen uit enkele honderden, of weet ik hoeveel die vent fokt. Niet over een gruwelijke dood, de noodzaak om dergelijke veulens met zweren op de longen te moeten behandelen of Jomanda en haar gepruts.
Dat veulens met zweren behandeld moeten worden met antibiotica lijkt me logisch. Maar ik geef aan dat er dan een gevaar voor resistentie bestaat op een dergelijk groot bedrijf met zoveel veulens in een dergelijk onderzoek. Plus dat in een bedrijf waar ver over de 1000 paarden staan toch wel vaker, voor wat dan ook, eerder antibiotica zal worden gebruikt.
In DTSL maken ze zich niet voor niks zorgen bij een dergelijk onderzoek!
En dan kan het flink uit de hand lopen. Dán moet men zich serieus zorgen gaan maken om een gemanipuleerde bacterie .