Imke Schellekens-Bartels is al ruim een jaar niet meer in de wedstrijdring te vinden met Hunter Douglas Sunrise (v. Singular Joter), die in december 2010 geblesseerd raakte bij een training aan de longe. Een wedstrijdplanning is er nog niet, maar uit een interview met Eurodressage.com blijkt dat de conditie van Sunrise vooruit gaat. “Het gaat goed met Sunrise. Ik rijd haar elke dag, maar ze is nog niet vol in training”, aldus Imke Schellekens.
In december 2010 ging het tijdens het longeren mis toen Imke Schellekens Sunrise longeerde terwijl er nog twee ruiters in de baan aan het trainen waren. Eén van deze paarden schrok, sprong opzij en rende tegen Sunrise aan. Sunrise schrok en ging bokken, waarbij ze ongelukkig terecht kwam. Een lange revalidatieperiode volgde en inmiddels mag Imke Schellekens rustig verder uitbouwen. “Met de blessure gaat het goed en dat wil ik graag zou houden. Ik rijd rustig door en zie wel wat er nog van komt. Voorlopig is ze fit en rijd ik ook regelmatig in het bos met haar. Dat vind ze heerlijk. En ik vind het nog steeds heerlijk om elke dag met haar aan de gang te zijn. Het blijft een bijzonder paard.”
Met haar twaalfjarige Toots (v. Jazz) is ze ondertussen volop aan de gang. Schellekens werkt met deze zwarte dressuurreus richting de kwalificatiewedstrijden in juni en juli voor de Olympische Spelen.
Ik zie Toots denk ik sowieso liever op de spelen dan Sunrise!
Abacab
Geplaatst: 15-02-12 13:16
Ik vind het erg sneu voor Imke dat ze zo veel pech heeft met de paarden. Het is zo'n enorm sympathieke en sportieve amazone!
BigOne
Geplaatst: 15-02-12 14:40
Inderdaad, alleen al hoe ze over Sunrise en haar andere paarden spreekt, menigeen zou een paard op die leeftijd niet meer optrainen, zij zegt gewoon dat ze wel ziet hoe ver ze komen, petje af.
Abacab schreef:
Ik vind het erg sneu voor Imke dat ze zo veel pech heeft met de paarden. Het is zo'n enorm sympathieke en sportieve amazone!
Jeanneee_
Geplaatst: 15-02-12 14:45
Abacab schreef:
Helemaal mee eens Hopelijk heeft ze met Toots geluk dit jaar!
Ze gaat altijd zo mooi met haar paarden om, ook na elke rit, hoe ze haar paarden beloond. Het zijn voor haar volgens mij ook echt meer dan alleen maar paarden, en dat vind ik gewoon echt mooi om te zien. Van de kur van imke en sunrise vind ik ook geweldig en toots mag er ook zeker zijn. dus hoop dat dit een beter jaar voor haar wordt, want het is haar echt gegund!
Ik snap ook niet hoe je kan gaan longeren als er 2 ruiters in de baan zijn. Juist bij profs zouden ze beter moeten weten. Je weet nooit wat een paard doet en het risico is altijd groot. Desondanks hoop ik van harte dat ze zich kwalificeert aangezien ook ik erg kan genieten van haar rijden.