KWPN hengst Cédric verkocht naar Rusland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

KWPN hengst Cédric verkocht naar Rusland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 20:48

www.horses.nl / www.kwpn.nl

De vijfjarige Cartano-zoon Cédric (uit Elysee V van Caletto I) van Reinie Tewis is verkocht naar Rusland. De KWPN-goedgekeurde schimmelhengst vertrekt binnen enkele weken voor zowel de sport als de fokkerij naar de Kartsevo Stud. Onder Hester Klompmaker sprong de schimmel afgelopen seizoen in de GMB Hengstencompetitie klasse L.

Belangrijkste reden voor verkoop is de geringe interesse van de fokkers, mede naar aanleiding van het afstammelingenrapport. "Mocht het toch meevallen met de nafok van Cédric, dan bestaat er altijd nog de mogelijkheid om hem eens terug te halen”, vertelt Reinie Tewis, die de hengst samen had met Tjeerd en Heintje IJbema.

sasika

Re: KWPN hengst Cédric verkocht naar Rusland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:06

Zonde was een mooie hengst! ben benieuwd of we nog wat van deze hengst gaan horen!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:49

Heel erg jammer, maar begrijpelijke keuze van de eigenaren.
Vind het een erg fijne hengst om te zien. Hij groeide echt onder het zadel van Hester.
Hoop dat we nog eens wat van hem of zijn nakomelingen horen.

ashley1

Re: KWPN hengst Cédric verkocht naar Rusland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:49

Ik ken deze hengst niet en heb me er niet verder in verdiept maar kan iemand mij uitleggen waarom er zo weinig interesse is vanuit de fokkers, en wat er dan aan de hand was, met dat afstammelingenrapport?

Vererft/verbetert hij niet goed ofzo?