Het Zweedse Grand Prix paard Scandic (Solos Carex x Amiral) zal door een kleine blessure aan het achterbeen voorlopig even uit de roulatie zijn. Het toppaard van Patrik Kittel zal naar verwachting dit Wereldbekerseizoen niet meer aan start komen, maar wel ruim op tijd hersteld zijn voor de Olympische Spelen.
“Scandic is niet kreupel, maar ik wil geen risico’s nemen,” aldus Kittel. Scandic’s gezondheid komt op de eerste plaats en is het enige wat telt. We zullen hem een aantal weken laten stappen en dan weer voorzichtig opbouwen. Ik verwacht dat hij voor aanvang van het buitenseizoen weer volledig fit zal zijn.
Het is jammer dat we hierdoor de Wereldbekerfinale missen, maar de Olympische Spelen zijn ons uiteindelijk doel en ik heb liever dat dit nu gebeurd dan straks.”
Patrik zal de rest van het Wereldbekerseizoen aan start komen met de Deen Warmbloed Toy Story (v. Come Back II).
Zonde, maar fijn dat de Olympische spelen nog wel in het vooruitzicht zijn. (zie net dat hij een halfbroertje van Roc gaat starten in de WB, dat ga ik zeker volgen!)