Michaels-Beerbaum en Checkmate aan zet in Wellington

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Michaels-Beerbaum en Checkmate aan zet in Wellington

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 13:00

http://www.dehoefslag.nl / http://www.equestriansport.com

Afbeelding
Meredith en Checkmate.
www.splashpictures.nl
De Duitse amazone Meredith Michaels-Beerbaum heeft haar paard Checkmate weer uitstekend in vorm. De combinatie won afgelopen zondag de met $32.000 gedoteerde Suncast Championschip Jumper Classic in Wellington, Florida. Cian O’Connor uit Ierland kwam met zijn Everything uit op de tweede plaats, gevolgd door de Amerikaanse Kirsten Coe en Bartonez.

De rubriek ging over een parcours van 1.50m en de Braziliaanse parcoursbouwer Guilherme Jorge leek zijn best te hebben gedaan om het zo moeilijk mogelijk te maken voor de startende combinaties. Van de achtenzestig ruiters mochten er slechts negen door naar de barrage.

Michaels-Beerbaum en de zeventienjarige Checkmate (Contender x Pik Bube II) kwamen als een van de laatste combinaties in de ring: “Ik had Cian O’Connor met Everything zien rijden en zij wisten een superronde neer te zetten. Hij is een hele snelle ruiter, dus ik moest mijn best doen. Gelukkig hebben ik en Checkmate samen veel ervaring. Ik kreeg hem als zesjarige onder het zadel en hij is inmiddels alweer zeventien. Ik denk dat dit vandaag heeft geholpen, want we hielden al het hout boven in de snelste tijd.”

Meredith hoopt dat Checkmate nog kans maakt op deelname voor de Olympische Spelen: “Je ziet niet veel zeventienjarige paarden nog op het hoogste niveau goed presteren. Het is een geweldig paard en we hebben samen al vele prijzen gewonnen. Ik ben blij dat hij nog zo goed in vorm is. Afgelopen jaar raakte hij flink geblesseerd. Dit is een mooie comeback en ik hoop dat de Olympische Spelen van Londen een mooie afsluiter van zijn carriere mag worden.”

BabetteV

Re: Michaels-Beerbaum en Checkmate aan zet in Wellington

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:05

Knap hoor! Ik zou het fantastisch vinden ze nog eens terug te zien op de Olympische Spelen.

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:11

Ik duim mee voor een Meredith en Chekmate op de Olympische Spelen! Zou een geweldig mooie afsluiter zijn van dit geweldige paard zijn carrière!

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:06

Zou heel mooi zijn!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:34

Zou echt super zijn als ze mee zouden mogen naar londen! Maar ik denk dat ook haar bella donna nog wel een goede kans maakt! Ben benieuwd! Ik gun het ze van harte, ik hoop dat hij zijn carriere kan afsluiten met een gouden plak!

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:05

Zeventien (!), niet superoud maar toch een erg mooie leeftijd voor een paard dat zo hoog in de sport meeloopt. Hopelijk kunnen ze nog jaren van elkaar genieten :)