Meredith en Checkmate.
www.splashpictures.nl
De rubriek ging over een parcours van 1.50m en de Braziliaanse parcoursbouwer Guilherme Jorge leek zijn best te hebben gedaan om het zo moeilijk mogelijk te maken voor de startende combinaties. Van de achtenzestig ruiters mochten er slechts negen door naar de barrage.
Michaels-Beerbaum en de zeventienjarige Checkmate (Contender x Pik Bube II) kwamen als een van de laatste combinaties in de ring: “Ik had Cian O’Connor met Everything zien rijden en zij wisten een superronde neer te zetten. Hij is een hele snelle ruiter, dus ik moest mijn best doen. Gelukkig hebben ik en Checkmate samen veel ervaring. Ik kreeg hem als zesjarige onder het zadel en hij is inmiddels alweer zeventien. Ik denk dat dit vandaag heeft geholpen, want we hielden al het hout boven in de snelste tijd.”
Meredith hoopt dat Checkmate nog kans maakt op deelname voor de Olympische Spelen: “Je ziet niet veel zeventienjarige paarden nog op het hoogste niveau goed presteren. Het is een geweldig paard en we hebben samen al vele prijzen gewonnen. Ik ben blij dat hij nog zo goed in vorm is. Afgelopen jaar raakte hij flink geblesseerd. Dit is een mooie comeback en ik hoop dat de Olympische Spelen van Londen een mooie afsluiter van zijn carriere mag worden.”