De bekende reiningamazone Stacy Westfall heeft haar beste paard Roxy (Whizzards Baby Doll) verloren. De merrie liep ernstige verwondingen op nadat ze in de nacht van 5 februari vast kwam te liggen in haar box. Roxy werd behandeld in de Valley View dierenkliniek maar uiteindelijk bleek er geen kans meer op herstel. De merrie werd eergisteren (8 februari) ingeslapen.
Roxy was drachtig en begin maart uitgerekend. Daarom werd er nog een keizersnee uitgevoerd, maar het kleine voshengstje bleek te zwak om te overleven.
Roxy heeft vele prestaties op naam geschreven tijdens haar loopbaan. Zo won ze onder andere twee keer de All-American Quarter Horse Congress Championships en werd twee keer reservekampioene. Daarnaast behaalden Stacy en Roxy overwinningen in de NRHA Futurity Freestyle Championships en in de Tulsa Reining Classic.
De merrie werd beroemd om haar optreden tijdens de All-American Quarter Horse Congress van 2006, waarbij Stacy haar zonder zadel en hoofdstel een reiningproef liet uitvoeren. De merrie laat vier nakomelingen achter, allen via draagmoeders op de wereld gezet.
Stacy en Roxy tijdens de All-American Quarter Horse Congress Championships van 2006
Gadverdamme wat een drama zeg... Niet alleen de merrie verliezen maar ook het veulen dat, in theorie, levensvatbaar had kunnen zijn... Ik moet er niet aan denken... Alle betrokkenen: heel veel sterkte toegewenst.
ElCid
Geplaatst: 11-02-12 14:21
Och, wat triest van zo'n fantastisch paard en wat zonde dat haar veulen het niet gered heeft. Zal een zware slag zijn geweest voor Stacy; ze reed de reiningproef met Roxy als "tribute" aan haar vader, die kort daarvoor overleden was.
Inky_devil
Geplaatst: 11-02-12 14:25
Wat vreselijk om je paard en veulen te moeten verliezen.
Roxy was echt een toppaard. Nog steeds mooi om dat filmpje te zien.
Heel sneu van zo'n prachtige merrie. De band tussen die twee vond ik zo ontzettend mooi om te zien. Ik wil Stacy, de eigenaren en iedereen die dicht bij Roxy betrokken was heel veel sterkte wensen.
ach nee...dat filmpje had ik al meerdere keren bekeken, met tranen in de ogen omdat ze daar reed voor haar overleden vader. Zo'n eenheid met haar paard, om jaloers op te zijn. En nou is Roxy weg, met veulen :,( heel heel jammer.
Faline
Geplaatst: 11-02-12 16:36
Heel indrukwekkend hoe ze haar paard zo zonder zadel en hoofdstel door de baan stuurt en oefeningen uit laat voeren! Respect...! Verschrikkelijk om dan op zo'n manier merrie en veulen te moeten verliezen...
Appelmoes_11
Geplaatst: 11-02-12 16:37
Oh, wat erg! Dat filmpje was echt een van mijn lievelingetjes, vooral met haar vader. En dan ook nog het veulen kwijt... verdrietig.