Edward Gal en Romanov in Vechta

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shoran123

Edward Gal en Romanov in Vechta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 13:12

Bron: http://www.horses.nl

Ze vormden het hoogtepunt en het slotstuk van de hengstenpresentatie van de dekstations Kathmann en Blue Hors: Edward Gal en zijn nieuwe troef Blue Hors Romanov. Getooid met het nieuwe zadeldek van Glock zag Romanov er mooi ontspannen uit, de beroemde Oldenburger in Deense dienst toonde drie fijne basisgangen, maar in de Grand Prix-oefeningen had de hengst nog wel wat moeite.

Zeer werkwillig liet Romanov zich bedienen, het voorbeen had zeer veel expressie, maar in de zware onderdelen, zoals de piaffe, bleek dat Romanov nog wel aan kracht en gedragenheid moet winnen.De eye catcher van de avond - althans bij de dressuurpaarden - was Blue Hors Zack. De voormalige KWPN-hengstenkeuringskampioen toonde zeer veel kracht, buiging en verzameling.

Hieronder een link van het fimpje:
http://www.youtube.com/watch?v=N4ZpqiZ8yyU

ismy

Re: Edward Gal en Romanov in Vechta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:19

Er moet idd nog wel wat gebeuren. Maar die komen er wel! Vind hem mooier als sister de jeu eerlijk gezegd. Dit komt wel goed met die twee!

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:23

Een leuk paard die Ramanov, inderdaad mist hij wat kracht maar desondanks gaat het volgens mij best goed komen met die twee.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:25

Wow, daar heeft hij een goeie aan!! Dat ziet er super uit die 2, dat belooft wat voor de toekomst.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:48

Veelbelovend!
Wat meer kracht in de achterhand, ietsje meer zakken, kleine onregelmatigheden wegpoetsen.. ja.. die komen er wel!
Fijn voor Edje!! *\o/*

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:53

Nee, ik vind hem niet mooier als Sister, ik vind het hoofd van Romanov een beetje te groot. (voor zover je het nu kan zien)

Maar het wordt zeker een hele mooie combi! Vind ze erg leuk.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:57

Wat een mooie combinatie om te zien. Daar heeft hij een goed paard aan!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:58

Hebben ze goed gedaan. Leuke combinatie om naar te kijken. :)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:28

Persoonlijk vind ik vooralsnog de combinatie van dit paard en Sune Hansen prettiger om naar te kijken. In Aken vorig jaar was ie ook nog wel slap in de achterhand, maar nu sloft ie ronduit in de draf en passage, drukt de rug weg en heeft veel taktverlies en Edward heeft een zweep ??? erbij nodig om hem door een kuur te sturen? Ook deze combinatie heeft natuurlijk tijd nodig, maar voorlopig ben ik nog niet onder de indruk.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:54

En heeft hij zijn Lingh-sporen weer uit de kast gehaald? Wat een geprik....

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:35

GewoonNoor schreef:
De eye catcher van de avond - althans bij de dressuurpaarden - was Blue Hors Zack. De voormalige KWPN-hengstenkeuringskampioen toonde zeer veel kracht, buiging en verzameling.

Met een hork van een ruiter erop.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:38

celano schreef:

Nou komop zeg, ik zie hem bijna niet prikken? Ja met de eerste piaffe die zeeeeer matig was, maar voor de rest rijdt hij hem harstikke netjes!
Hoe oud is dat paard?? En hoeland zijn ze een combi?

Ik vind ze echt al wel goed om naar te kijken hoor!!

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:40

Lynn_x schreef:
celano schreef:

Nou komop zeg, ik zie hem bijna niet prikken? Ja met de eerste piaffe die zeeeeer matig was, maar voor de rest rijdt hij hem harstikke netjes!

Dan heb ik misschien een voorbarige conclusie getrokken, ik ben daar opgehouden met kijken omdat hij zo zat te prikken en klapperen.

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:49

Lynn_x schreef:
celano schreef:

Huh... geprik? Zie ik niet... Ik vind het er netjes uitzien... Kan menig ruiter wat van leren!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:53

Werkelijk waar, het is een schande dat mensen dit zien als Dressuur. Dit paard laat aan alle kanten zien dat hij totaal niet begrijpt wat er gevraagd wordt omdat deze ruiter niet vraagt, deze ruiter eist.
Wat een getrek, geschop en wat een tempo moet dat beest behouden.

Dit is absoluut WALGELIJK en komt nog niet eens in de buurt van de Dressuur.
Bij de passage maakt het paard gewoon hupjes met beide achterbenen in de lucht omdat de ruiter de voorkant tegen houdt en er maar tempo in blijft stoppen.
Absoluut een voorbeeld van de Baucher methode.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:53

Dan zou ik zeggen celano; verder kijken!!
Want hij prikt echt bijna niet hoor, rijdt zeeer netjes :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:57

Ik moet zegge ndat ik m wel zeer opgekropt vind lopen aan de voorkant. En als dit paard nog niet klaar is voor een goede passage en piaffe etc waarom dan vragen? Krijg je alleen maar stress van, zeker op zo'n show...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:05

Tja zoals gewoonlijk zijn veel mensen (behalve xMarlies waar ik het volledig mee eens ben) enthousiast over de ruiter Edward Gal. Altijd als ik kijk of keek naar deze ruiter krijg ik pijn in mijn buik van hem. Het verbaasd me al jaren dat zoveel mensen graag naar hem kijken ik word er gewoon fysiek niet lekker van.

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:51

Wat mogen we op bokt toch blij zijn met al die kritische mensen die het beter weten dan welke professional dan ook :D Lachen gieren brullen vind ik dat, vraag me dan altijd af hoe die mensen zelf op het paard zitten........

Ik heb diepe respect voor Edward Gal, wat een sympathieke man en wat een fijn paard heeft ie weer.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:55

robincera schreef:
Wat mogen we op bokt toch blij zijn met al die kritische mensen die het beter weten dan welke professional dan ook :D Lachen gieren brullen vind ik dat, vraag me dan altijd af hoe die mensen zelf op het paard zitten........

Ik heb diepe respect voor Edward Gal, wat een sympathieke man en wat een fijn paard heeft ie weer.

Jij mag lachen, gieren en brullen zoveel als je wilt. Net zo goed als dat ik op mag schrijven dat ik buikpijn krijg en kreeg van de Heer Edward Gal zijn manier van rijden.
Enne dat deze man een sympathieke gast is heeft daar niets mee te maken. Net zo min als mijn niveau van rijden. :D Veel plezier met de pret die ik bij je veroorzaakt heb.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:00

robincera schreef:

De naam Professional stelt tegenwoordig niets meer voor hoor.......... en ik zit tenminste niet mijn paard stuk te rijden. KOM OP mensen het is toch voor iedereen duidelijk dat dit niets anders is als het gevolg van die Rollkur, het is iets wat paarden STUK maakt. Leer gewoon eerlijk rijden, eerlijk tegenover je paard en tegenover je zelf. De mensen stellen hun EGO boven het welzijn van hun paarden en dat is DIEP triest en gewoon WALGELIJK.

Deze man krijgt inderdaad fijne paarden aangeboden het is alleen jammer dat deze paarden veranderen in angstige, hete paarden die niet meer weten waar ze hun benen neer moeten zetten omdat de ruiter een hand van beton heeft en een been die constant aanwezig is (en dat bedoel ik niet op de positieve manier....)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:03

xmarliez schreef:
Werkelijk waar, het is een schande dat mensen dit zien als Dressuur. Dit paard laat aan alle kanten zien dat hij totaal niet begrijpt wat er gevraagd wordt omdat deze ruiter niet vraagt, deze ruiter eist.
Wat een getrek, geschop en wat een tempo moet dat beest behouden.

Dit is absoluut WALGELIJK en komt nog niet eens in de buurt van de Dressuur.
Bij de passage maakt het paard gewoon hupjes met beide achterbenen in de lucht omdat de ruiter de voorkant tegen houdt en er maar tempo in blijft stoppen.
Absoluut een voorbeeld van de Baucher methode.

Volgens mij heb jij het filmpje van MAR en Totilas gekeken en niet Edward en Romanov?

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:04

Tuurlijk mag je dat opschrijven, maar ik vind het gewoon heel frappant dat blijkbaar alle GP-jury's het dan bij het verkeerd eind hebben als zijn manier van rijden blijkbaar niet pluis is (volgens jou). Vraag me dan oprecht af of je sowieso iets hebt tegen de 'moderne' dressuur? Aangezien er toch heel wat ruiters zijn die minder fijn rijden dan Edward op dat niveau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:05

Topsport is dierenmishandeling wordt wel vaker gezegd...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:09

Joolien schreef:
Topsport is dierenmishandeling wordt wel vaker gezegd...

Dat zegt mijn man ook altijd als hij naast me zit veroordeelt te kijken naar dressuur. Hij vindt het verschrikkelijk om te kijken en wat mij altijd verbaast is als hij aangeeft b.v. bij Helen Langenbergh dat hij daar wel graag naar kijkt.
Dat vind ik bijzonder dat iemand die niets weet van dressuur en er niets mee heeft dus wel ziet als een paard wel vriendelijk gereden wordt. Dus het is zeker niet bij iedereen dierenmishandeling Joolien. Alleen die laatste ruiters zijn in de top sport met een lantaarntje te zoeken tegenwoordig.