Twee paarden overleden tijdens opnamen Amerikaanse tv-serie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Twee paarden overleden tijdens opnamen Amerikaanse tv-serie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 10:21

http://www.horses.nl

De opnamen voor de gloednieuwe Amerikaanse televisieserie ‘Luck’ is voor twee volbloedpaarden slecht afgelopen. Eén paard kwam om het leven bij de opnamen voor de pilotaflevering. Enkele maanden later stierf het andere paard bij opnamen voor aflevering zeven. Beide dieren liepen botbreuken op bij een val op de renbaan en moesten worden geëuthanaseerd.

De televisieserie draait om, een door Nick Nolte gespeelde, paardentrainer en gokker Ace Bernestein, gespeeld door Dustin Hoffman, die na een gevangenisstraf geïnteresseerd raakt in renpaarden. De producenten beloven een serie die in niks lijkt op de Hollywoodfilms van de afgelopen jaren. Dit keer geen renpaarden die onverwacht uitgroeien tot sterren op de renbaan, maar een weergave van de donkere kant van de renpaardenindustrie waarin gokken, drama en criminaliteit centraal staan. Tot grote verontwaardiging van dierenactivistengroep PETA blijken de opnamen niet ongevaarlijk te zijn voor de paarden die in de serie worden gebruikt. PETA is met televisieserieproducent HBO in overleg hoe ongelukken in de toekomst kunnen worden voorkomen. Het is namelijk al zeker dat er een tweede seizoen van de serie gaat komen.

TV-serie Luck was eind januari voor het eerst te zien op de Amerikaanse televisie. Het is niet bekend of de serie ook naar Nederland komt.

Gowlan

Re: Twee paarden overleden tijdens opnamen Amerikaanse tv-serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:23

Vreselijk, én dat tijdens een opname!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:28

Sammie schreef:
TV-serie Luck was eind januari voor het eerst te zien op de Amerikaanse televisie. Het is niet bekend of de serie ook naar Nederland komt.

Als ik me niet vergis komt HBO ook via Ziggo in Nederland beschikbaar, dus de serie zal via Ziggo te zien zijn (ik heb bij TLC de reclames gezien).

Maar wat een drama als er nu al twee paarden zijn verongelukt... Een paard kan natuurlijk bij alles wat hij doet ten val komen, maar twee paarden in 7 opnames die het niet overleven, dat is behoorlijk heftig... :n

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:35

Jemig!! Arme paarden :(:)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:37

Hoe heeft dit nou kunnen gebeuren?! Daar ben ik wel benieuwd naar..! Arme paarden :\

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:41

Ik zie toch nét een stukje van die serie op tv! Of het een vooraankondiging was weet ik niet, maar om dan dit te lezen... yuk.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:47

welja, weer de draf en rensport in een kwaad daglicht door een stomme tv-serie...

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:10

Woogy schreef:
welja, weer de draf en rensport in een kwaad daglicht door een stomme tv-serie...

Dat vind ik wel meevallen.
Ik vind het erger dat zoiets überhaupt kan gebeuren bij opnames van een serie. Als je een serie draait over paarden ken je de risico's van het vak wel lijkt me? En dan zou je denken dat ze voorzichtig omspringen met die paarden. Heel erg sneu...

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:18

Helaas kan ik er dan niet naar kijken. Misschien een beetje kort door de bocht maar van mij geen kijkcijfers.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:18

Ik heb nu twee afleveringen gezien, de tweede viel mee, maar de pilot was ook geen feest :n

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:22

UMayDream schreef:
Hoe heeft dit nou kunnen gebeuren?! Daar ben ik wel benieuwd naar..! Arme paarden :\

Die vraag stelde ik mezelf ook toen ik de titel van het topic las. Ik mag toch hopen dat iemand die betrokken is bij het maken van de serie weet hoe dit heeft kunnen gebeuren, zodat nieuwe ongelukken kunnen worden voorkomen. Twee paarden lijkt me wel voldoende, eigenlijk zijn het er twee te veel.

horseforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:24

jemig, vreselijk zeg!!!

ponyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:36

vresselijk

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:42

Woogy schreef:

Ik ben geen fan ervan maar zelfs ik vind dit niks met de rensport te maken te hebben.
Eerder met de serie dus.
Bezuinigt op een goede bodem? Geen goede training voor de dieren?

AnnemiekzJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:49

Bijzondere naam voor de serie: Luck... Tot zover weinig Luck voor deze twee paarden!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:53

WendyBZ schreef:
Ik heb nu twee afleveringen gezien, de tweede viel mee, maar de pilot was ook geen feest :n

waarom was de pilot geen feest?

Heb het voorstukje gezien op tv inderdaad.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:54

Paard met een gebroken been tijdens een race.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:56

Ik heb de eerste twee afleveringen toevallig gezien en in 1 daarvan moet er een paard ingeslapen worden door een gebroken been. De breuk zag er zo echt uit dat ik me al afvroeg of deze echt was, de euthenasie leek ook heel erg echt.
Weet iemand of het om dit paard ging?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:03

wow, zouden ze dat echt hebben gebruikt in de serie?!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:06

heel erg dit, vraag me ook af hoe t gekomen is.
Verder vind ook ik het NIKS met de renbaan te maken hebben ondanks dat ik ook geen fan ervan ben.

als ze de beelden echt hebben gebruikt in de serie vind ik het eigenlijk heel erg ongepast!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:08

phormicola schreef:
Ik heb de eerste twee afleveringen toevallig gezien en in 1 daarvan moet er een paard ingeslapen worden door een gebroken been. De breuk zag er zo echt uit dat ik me al afvroeg of deze echt was, de euthenasie leek ook heel erg echt.

Ik vraag me af of dit de echte beelden waren van het paard dat is omgekomen. Voor het zelfde geld is het in scene gezet hé? Dat past ook binnen de toon van de serie. Mochten de beelden wel echt zijn, dan vind ik het wel buitengewoon ongepast...

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:19

s6801881 schreef:
phormicola schreef:

Ik vraag me af of dit de echte beelden waren van het paard dat is omgekomen. Voor het zelfde geld is het in scene gezet hé? Dat past ook binnen de toon van de serie. Mochten de beelden wel echt zijn, dan vind ik het wel buitengewoon ongepast...

Lijkt me sterk dat ze zulke echte beelden zouden mogen gebruiken hoor.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:40

Ik vind het gewoon frappant dat het door m'n hoofd schoot dat het weleens echt kon zijn en dat ik nu lees dat er twee paarden met een gebroken been zijn ingeslapen.
Ik weet het niet hoor, daarom vraag ik het maar :)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:42

Ja, ik begrijp je wel.
De gedachte dat het echte beelden zouden kunnen zijn is best luguber.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:29

Die beelden heb ik ook gezien en het zag er inderdaad heel erg echt uit. Het zou toch weerzinwekkend zijn als ze de echte beelden van het paard gebruikt hebben...