Grote interesse vanuit buitenland voor Indoor Brabant

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Grote interesse vanuit buitenland voor Indoor Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 12:54

http://www.indoorbrabant.nl / http://www.knhs.nl

De interesse vanuit het buitenland voor het internationale paardensportevenement Indoor Brabant is groot. Dit jaar presenteert het evenement, dat wordt gehouden van 19 t/m 22 april 2012, twee wereldbeker finales: de Rolex FEI World Cup™ Final Jumping en de Reem Acra FEI World Cup™ Final Dressage.

Naast de Rolex FEI World Cup™ Final Jumping zijn er ook andere (inter)nationale springwedstrijden. Het programma van de wereldbeker springen ziet er als volgt uit:
Donderdag 19 april 19.00 uur Rolex FEI World Cup™ Final Jumping I
Vrijdag 20 april 19.00 uur Rolex FEI World Cup™ Final Jumping II
Zondag 22 april 14.00 uur Rolex FEI World Cup™ Final Jumping III

Na de kwalificatie in Bordeaux, Frankrijk, gaat de Zweed Rolf-Göran Bengtsson aan de leiding in de tussenstand van de wereldbeker. Hij won de kwalificatie in Lyon (27-30 oktober 2011) en werd tweede in Genève (8-11 december 2011. In 2010 won hij de wereldbekerkwalificatie van Indoor Brabant met Casall La Silla. De Nederlanders Harrie Smolders en Maikel van der Vleuten staan op respectievelijk de 14e en 17e plaats en maken nog steeds kans op een plaats in de Finale. De springruiters hebben nu 11 kwalificaties gereden en hebben nu nog één mogelijkheid om punten te verzamelen. De laatste wedstrijd wordt gehouden tijdens het CSI-W Gothenburg in Zweden van 23 t/m 26 februari.

Hoogtepunt van het dressuurprogramma is de Kür op Muziek op de zaterdagmiddag (aanvang 14.00 uur). De Grand Prix wordt op vrijdagmiddag om 12.00 uur verreden. Titelverdediger en daarmee automatisch geplaatst voor de finale is de Nederlandse Adelinde Cornelissen met Jerich Parzival. Parzival werd onlangs uitgeroepen tot KWPN Paard van het Jaar. De tussenstand van de wereldbeker dressuur wordt aangevoerd door de Italiaanse Valentina Truppa, dochter van het internationale jurylid Enzo Truppa.

Mango96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:31

ik ben benieuwd!
alleen: de zweed uit zweden?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 15:56

Logisch toch :D

horseyfries

Re: Grote interesse vanuit buitenland voor Indoor Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:02

Klopt, ik hoor van veel buitenlandse connecties dat ze hierheen komen voor Indoor Brabant! Superleuk!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 08:46

Op Nederlands publiek zijn ze kennelijk minder gesteld. Een kaartje voor de dressuur kost 65 euro, dan nog parkeergeld, benzine hiervandaan 50 euro, en als je iets wilt eten of drinken...Ga elk jaar trouw heen maar kan het dit jaar me echt niet veroorloven. :(

KimmLoveTenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:42

Ben benieuwd, ga zondag middag naar het springen :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:32

InekeN schreef:
Op Nederlands publiek zijn ze kennelijk minder gesteld. Een kaartje voor de dressuur kost 65 euro, dan nog parkeergeld, benzine hiervandaan 50 euro, en als je iets wilt eten of drinken...Ga elk jaar trouw heen maar kan het dit jaar me echt niet veroorloven. :(

helemaal met je eens, die prijzen rijzen de pan uit en zijn NIET leuk meer nee :n

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 12:28

Ik ga vrijdag heb er ook echt zin in maar het programma wordt er niet echt leuker op en de prijzen steeds hoger. Begrijp het wel als sponsoren zich terug trekken maar vind het wel jammer voor het evenement

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 12:39

Ik heb dit jaar voor het eerst een passpartout gekocht. Wil niets van wereldbekers missen.
Ben benieuwd of het me gaat bevallen 4 dagen.