"Die paarden weg? Nooit van m'n leven!"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

"Die paarden weg? Nooit van m'n leven!"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 08:29

http://www.bndestem.nl

Hij reed met kinderen over de Rucphense Hei. En met bejaarden.

En gehandicapten. In de huifkar van Rien de Man was het soms dolle pret. En of de 'fjord' Tosca er nu voor liep, of Benzin: terug, in de Eindstraat, op het snijvlak van Rucphen en Roosendaal, bracht het paard de huifkar altijd.

Als het aan (dieren)politie en Landelijke Inspectie Dienst (LID) ligt, is het met die activiteiten van de 73-jarige De Man gedaan. Voor verwaarlozing van zijn dieren kan hij een proces-verbaal tegemoet zien. En zijn zes paarden moeten weg.

Als Rien de Man de dieren niet zelf ergens anders onderbrengt, dan zal de dierenbescherming dat wel voor hem doen.
Zoals ze ook al honderd kippen op z'n erf vingen en drie konijnen meenamen.

Klik hier voor een foto.
Klik hier voor de uitzending van "Altijd wat" waarin deze situatie te zien was. (vanaf 20 minuten).

Naborah

Re: "Die paarden weg? Nooit van m'n leven!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:37

Hmm.... zijn dit verwaarloosde paarden of een verwaarloosde omgeving? Lastig om van de foto te oordelen.
Sneu voor de man, als het onterecht is. Maar mocht het nodig zijn, dan is het in het belang van de dieren een juiste oplossing.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:38

De dierenpolitie moet een omscholing krijgen denk ik zo en de LID zal wel andere redenen hebben om hem weg te krijgen.

Omgeving is niet fraai, maar dat is nog geen reden om hem dwars te zitten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:40

Volgens mij verwaardeloost hij eerder zichzelf.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:41

NatasjavE schreef:

Why
Hij is tenmiste wel geschoren :')

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:44

Vind op de foto de paarden er niet slecht uitzien, wel een zooitje op het terrein, maar vind dat dit verder
los staat van de paarden.
Beetje moeilijk oordelen zo van 1 foto.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:45

tita schreef:
NatasjavE schreef:

Why
Hij is tenmiste wel geschoren :')

Nou, als hij in die caravan zelf woont.
*dent en hoopt van niet*

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:46

Tja er staat voor verwaarlozing van zijn dieren, maar hij mag ze kennelijk houden als hij ze elders onderbrengt. Vanaf de foto is het idd lastig om te oordelen. Als het om de omgeving gaat, hoop ik dat de vele mensen/kinderen die hij plezier geeft hem zullen helpen de boel op te knappen (o.a. de begeleiders van de gehandicapten en bejaarden) Maar als het verwaarlozing van de beesten zelf is, dan is het idd voor de diertjes beter een andere stek te vinden.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:47

Hij bedoelt het vast goed en de paarden zien er op de foto niet slecht uit
Maar tegelijkertijd hebben we het ook over de man die honderd kippen op zijn erf had lopen en dat vind ik toch richting zorgwekkend gaan als ik de omstandigheden op de foto zie.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:48

Deze casus was van de week op tv. De meeste paarden waren erg mager, wellicht mede door ouderdom en de DP & DB (trokken samen op) constateerden tevens veel te lange hoeven, slecht voer (beschimmeld kuil) en geen drinkwater. M.i. is meneer niet langer in staat om voldoende zorg te bieden aan zo veel dieren. Hij heeft al 2 keer eerder de kans gekregen de verzorging te verbeteren, maar er veranderde weinig tot niks. In beslag name lijkt mij in dit geval terecht.

FF gezocht; het programma heette "Altijd Wat"
http://www.hebikietsgemist.nl/afleverin ... -2012.html
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 09-02-12 09:21, in het totaal 2 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:50

Aha, okey dat veranderd inderdaad de zaak.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:51

Klopt wat Wranglerbutt zegt, heb het van de week ook op tv gezien, de hoeven zijn veel te lang, sommige paarden zitten onder de schimmelplekjes, geen drinken. Hij heeft al genoeg waarschuwingen gehad maar verbeterd de situatie ook niet waar ze leven.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:52

Klopt dit was van de week op TV. Erg sneu om te zien zowel voor de man als voor zijn dieren.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:53

Het is er altijd al n zooi geweest hoor! Paardjes ontsnapten regel matig! Toen ik vroeger nig in de buurt woonde hebben we ze wel n paar x terug gebracht ! Paarden zijn nooit vet geweest. Hij had er eerst nog veel meer

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:05

ik heb het ook gezien op tv . Ik vond ook dat de paarden mager waren er stonden natuurlijk ook oude paarden bij maar dar los van stonden ze ook allemaal slecht op de voeten de hoeven waren zolang dan ze haast niet konden lopen en inderddad waarschijnlijk ook schimmel. Ik vind het sneu voor die man die heeft het altijd zo gedaan waarschijnlijk en omdat er nu een dierenpolitie en bescherming zijn wordt die op z'n vingers getikt, maar er moet wel wat aan gedaan wordem

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:08

kim1207 schreef:
Het is er altijd al n zooi geweest hoor! Paardjes ontsnapten regel matig! Toen ik vroeger nig in de buurt woonde hebben we ze wel n paar x terug gebracht ! Paarden zijn nooit vet geweest. Hij had er eerst nog veel meer

Dat wil niet zeggen dat het goed is... :o Als hij ze graag wil houden moet hij er ook goed voor zorgen....

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:15

ze moetten toch eens een ander beroep gaan kiezen, want de paarden zien er naar mijn zeggen goed uit. en wat het terrein betreft ik heb wel ergere dingen gezien.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:17

Idd.. paarden hebben fijn een dekentje op.. En dat voorste paardje straalt niet iets uit dat die iets te kort komt :)
Er zijn ergere dingen waar men te weinig/niets aan doet!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:22

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:24

kinel schreef:
ze moetten toch eens een ander beroep gaan kiezen, want de paarden zien er naar mijn zeggen goed uit. en wat het terrein betreft ik heb wel ergere dingen gezien.

En jij haalt deze wijsheid uit die ene foto die hier gelinkt wordt? Want met één foto krijg jij een betrouwbaar en goed beeld van wat er daar speelt, van alle dieren, van de verzorging, van het voer, van hoe dat dier er onder de deken uit ziet? Foto-reading gedaan dan zeker....
Overigens is moeten met maar een T.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:25

CalvinenGino schreef:
Idd.. paarden hebben fijn een dekentje op.. En dat voorste paardje straalt niet iets uit dat die iets te kort komt :)
Er zijn ergere dingen waar men te weinig/niets aan doet!

Nou opgelost dan. Dekentjes erop en er kan niets meer mis gaan. En omdat de foto is genomen op het moment dat de oortjes naar voren staan, niets aan de hand..... ;(

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:27

Ik heb de uitzending gezien en was toch redelijk geschrokken, hoor.

Er stond een paard in een schuur, tussen allerlei grote en kleine spullen. Daarbij kwam dat hij geen kant op kon, omdat hij een (ijzeren) buis dwars onder zijn buik had doorlopen. (het leek of het paard erover heen gesprongen was en het met zijn achterbenen niet haalde, of zoiets)
Toen die mannen een stukje verder liep, stond er een pony, donker en alleen in een hoekje van een hok. (ik kan het geen stal noemen!) In zijn hokje lagen verschillende platen met scherpe stukken en een vuilniszak met troep, waar het op leek of de pony daaraan had gegeten.

Al met al vond ik het een oude man, die het vroeger allemaal goed bedoelde en het nu ook nog wel goed bedoelde met zijn paarden, maar die het gewoonweg niet meer voor elkaar krijgt om redelijke zorg aan zijn dieren te geven... en hoe je het ook draait of keert; ook oude mannen kunnen een hoefsmid bellen!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:29

Nou als ik de foto zie, dan denk ik ook, valt toch best mee? troep om het erf is niet zo erg, als de paarden er maar goed bij staan,.

Het programma heb ik niet gezien, dus ik kan daar niet over oordelen.
2x een waarschuwing moet toch voldoende zijn? als hij het niet kan betalen, dan of giften vragen aan zijn klanten. of gewoon de boel verkopen. het welzijn van je paarden moet ten alle tijde voorop staan.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:44

Ik dacht eerst nog met die foto dat het wel mee viel,maar als je de uitzending bekijkt komen de tranen in je ogen.
Wat een ellende daar voor die paarden.Ik veroordeel die man niet want die doet dat zijn hele leven al zo,maar hoeven die zo lang zijn dat ze bijna omhoog gaan groeien kan echt niet.Nu niet en vroeger niet.
Vind het sneu voor die man dat hij zijn paarden kwijt raakt,maar voor de dieren is het echt beter als ze een andere stek krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:51

Heb het stuk op TV gezien. Beetje dubbel. Denk eerder dat de man het niet meer aankan, dan dat ie bewust slecht voor zijn beestjes is. Neemt niet weg dat de paardjes een ander huis moeten krijgen.