Vivaldi levert kampioen bij KWPN dressuurhengsten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vivaldi levert kampioen bij KWPN dressuurhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 18:42

http://www.kwpn.nl

De kampioenskeuring voor dressuurhengsten telde vanmiddag zeven deelnemers, te weten cat.no. 375 (Ampère x De Niro), 601 (Wynton x Flemmingh), 424 (Furst Romancier x Krack C), 548 (UB 40 x OO Seven), 563 (Vivaldi x Havidoff), 575 (Vivaldi x Balzlfug) en 604 (Wynton x Belisar). Na het rond stappen bleven drie hengsten over: Beste drie de goed gemodelleerde hengsten cat.nr 424, 604 en 575.

De hengstenkeuringscommissie vond de kwaliteit van met name de top twee dicht bij elkaar liggen, maar koos uiteindelijk voor de door S.P. de Lange uit Schagerbrug gefokte Etoine als kampioen. De grootramige zwarte overtuigde met zijn goede houding en bewegingstechniek. Etoine is geregistreerd bij A. Valk te Gorinchem, T. Bos te Papendrechten T.J.M. Coumans te Oud-Beijerland.

Tot reservekampioen werd uitgeroepen Wynton-zoon Expo, door A.T.M. Hoefs uit Son gefokt uit de moederlijn van de goedgekeurde Negro. Hoefs is ook geregistreerde van deze rassige zwartbruine, die over veel techniek in de beweging beschikt. De derde plaats was dus voor de grootramige zoon van Furst Romancier, die een goed lichaamsgebruik liet zien.

De dressuurgefokte kampioen werd vervolgens, net als de kampioen van de springhengsten, geveild in de KWPN Select Sale. Aldaar werd 58.000 euro neergelegd voor Etoine neergeteld.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:40

Waauw Expootje! Het is overigens de familie Roefs, niet Hoefs :D :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:51

Vivaldi krijgt hier de eer maar hij komt wel uit een Balzflug moeder he?? :D
Krijgt die hengst nu eindelijk eens de eer die hij verdient?

PaysBas

Re: Vivaldi levert kampioen bij KWPN dressuurhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:19

Toe maar die Expo! Dat is een mooie Exploitatie ;)
Maaruhh is Negro onlangs ook niet een predikaatje rijker geworden?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:01

Die Expo... Wat is het toch een gaaf paard! En zo ontzettend braaf en werkwillig.... Mogen ze trots op zijn (en dat zijn ze, en met hun wij ook)!

@Destinietje: Ik had de spelfout ook al opgemerkt, staat ook op de site van de hoefslag....

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:11

@CubaLibre: Je kent Expo veronderstel ik dan uit je bericht?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:25

@PaysBas: Expo staat op de stal waar ik met mn paard sta. We zien hem dus dagelijks....

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:49

@CubaLibre: Oke dan weet je ook precies hoe het paard qua gedrag is. Altijd interessant beetje inside info!

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:08

Go Vivaldi! *\o/*

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:11

Ik kom er zojuist achter dat Entoine (Vivaldi x Balzflug) de halfbroer is van mijn merrie...! Alsof ik al die tijd heb liggen slapen. Hahaha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:07

Bacannie schreef:
Ik kom er zojuist achter dat Entoine (Vivaldi x Balzflug) de halfbroer is van mijn merrie...! Alsof ik al die tijd heb liggen slapen. Hahaha!

Hee hallo dat wist ik zelfs! Die merrie ken ik nog van Rene Franssen. Ik ben lang op zoek geweest naar een Balzflug met Amor bloed en die had hij staan. Ik vond haar alleen al wat te oud en dus niet bereden, alleen voor de fok. Dus was niet geinteresseerd. :D
Maar ik wist dat jij een Gribaldi eruit had. Die van mij was namelijk een Balzflug x Pion x Amor waar ik ook een Gribaldi uit gefokt heb.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:48

Suzanne F. schreef:
Hee hallo dat wist ik zelfs! Die merrie ken ik nog van Rene Franssen. Ik ben lang op zoek geweest naar een Balzflug met Amor bloed en die had hij staan. Ik vond haar alleen al wat te oud en dus niet bereden, alleen voor de fok. Dus was niet geinteresseerd. :D
Maar ik wist dat jij een Gribaldi eruit had. Die van mij was namelijk een Balzflug x Pion x Amor waar ik ook een Gribaldi uit gefokt heb.

Ja, ik weet nog wie jij bent hoor... hahaha! Het meisje met die gave merries... jammer dat je ze niet meer hebt. En jij kent de moeder van mijn merrie dus ja... een streepje voor dus ;)
:o Ben door drukte totaal niet bezig geweest met de hengstenkeuring... en ik zit de IDS door te bladeren.. en heb nog steeds niets door... tot ik het overzicht doornam. :D En toen dacht ik echt van huh?! Ik ben echt supertrots! Een NMK merrie, een 3e bezichtigingshengst én nu weer een bezichtingingshengst/kampioen hengstenkeuring. *\o/* Echt supergaaf! Ik ga m'n best doen het bij te houden dit keer. :D