Parzival wint de titel "KWPN Paard van het Jaar 2011"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Parzival wint de titel "KWPN Paard van het Jaar 2011"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 15:46

http://www.kwpn.nl

Afbeelding
Adelinde en Parzival
Foto: www.sjoert.com
Onder de twaalf genomineerden in de verkiezing KWPN Paard van het Jaar 2011 vinden we toppers op elk niveau. Allemaal paarden die in het afgelopen jaar bijzonder opvielen met hun fokkerij- en of sportprestaties. Maar er kan er maar een de beste zijn en die eer viel te beurt aan Jerich Parzival. De Jazz-zoon was het meest succesvolle dressuurpaard van de wereld in 2011. Samen met Adelinde Cornelissen won de hoogbenige en lichtvoetige atleet, waarbij alles vanzelf lijkt te gaan, de kwalificaties voor de wereldbeker in Stockholm, London, Amsterdam, Götenborg en ’s Hertogenbosch, de wereldbeker in Leipzig en tweemaal individueel goud op het EK in Rotterdam. Na zoveel succes sloot hij het jaar af met een eerste plaats op zowel de FEI World Individual Dressage Ranking alsook op de WBFSH Rankings. Daarmee is hij op dit moment de vaandeldrager voor ons stamboek waar het dressuur betreft.

Commissievoorzitter Bert Wassenaar huldigde Parzival als winnaar: “Jerich Parzival, al jaren aan de top van de dressuursport met dit jaar zijn sportieve hoogtepunt tot nu toe. De ridder is Koning geworden, Koning van de internationale dressuur. En daarom is Jerich Parzival Paard van het Jaar 2011.”

Namens de eigenaren was de vader van Adelinde aanwezig en natuurlijk de fokkers van Parzival, de familie Beijer de Kleijn. De Nimmerdor Trofee gaat voor het komende jaar met hen mee naar huis.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:01

Al jaren aan de top? Overdrijven is ook een vak.. Naar mijn mening komt ze nog maar net kijken in die wereld van topsport en in mijn ogen tipt ze qua prestaties ook nog lang niet aan de rest. Maar ik gun het haar wel natuurlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:31

Dat "al jaren aan de top" slaat niet op Adelinde maar op Parzival als je goed leest. Ik vind het super!

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:06

Sundral schreef:
Al jaren aan de top? Overdrijven is ook een vak.. Naar mijn mening komt ze nog maar net kijken in die wereld van topsport en in mijn ogen tipt ze qua prestaties ook nog lang niet aan de rest. Maar ik gun het haar wel natuurlijk.

Wat een rare reactie over een paard dat al sinds 2007 aan de top meedraait en hogere scores behaalt dan de 'vorige generatie' toppers als bijv. Salinero en Satchmo behaalt. Oke, Totilas heeft een aantal keer van hem gewonnen maar die deed niet mee aan de verkiezing.

Ik heb de genomineerden nog eens bekeken en ben benieuwd welke 'rest' jij bedoelt waar Parzival nog niet aan kan tippen. Maurits? Scandic? Utascha?

Adelinde, gefeliciteerd met de titel Paard van het Jaar voor Parzival!

ijsdame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:15

och jeetje wat een afgunst klinkt hier weer.... :Z

Adelinde & Parzival Dank voor al jullie TOP Prestaties onder de NL-vlag! +:)+

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:26

celano schreef:
Sundral schreef:

Wat een rare reactie over een paard dat al sinds 2007 aan de top meedraait en hogere scores behaalt dan de 'vorige generatie' toppers als bijv. Salinero en Satchmo behaalt. Oke, Totilas heeft een aantal keer van hem gewonnen maar die deed niet mee aan de verkiezing.

Ik heb de genomineerden nog eens bekeken en ben benieuwd welke 'rest' jij bedoelt waar Parzival nog niet aan kan tippen. Maurits? Scandic? Utascha?

Adelinde, gefeliciteerd met de titel Paard van het Jaar voor Parzival!

Je haalt de woorden uit mijn mond. Moest desbetreffende post van Sundral nog een keer teruglezen want ik kon in eerste instantie niet geloven wat er stond!
Meer dan terecht, een betere promotie voor het KWPN dan in de vorm van Parzival bestaat er bijna niet!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:51

ja rare reactie, geeft niet, ieder z'n mening.
Adelinde, gefeliciteerd, het is je van harte gegund!

purkie

Re: Parzival wint de titel "KWPN Paard van het Jaar 2011"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:22

Terecht, gefeliciteerd Parzival!

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:34

En terecht! *\o/* *\o/* Parzival is een machtig paard en samen met Adelinde vormen ze een geweldige combi, elke keer weten ze het weer bijzonder te maken!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:03

Echt diep respect voor wat Adelinde met Parzival heeft bereikt. Hij staat nu eenmaal niet bekend als een makkelijke (Jazz), en ze heeft er aardig wat uurtjes ingestopt om dit te doen. En zeker doordat ze in principe op dit niveau is gekomen met alleen Parzival maakt het het verhaal alleen nog maar bijzonderderder. De prijs is naar mijn inziens ook zeker verdient! Een topcombinatie in een goed jaar.

Nu alleen nog maar uitkijken naar de OS! Ben super benieuwd hoe Parzival dat gaat doen! :)) Hoop van harte dat het een en ander wordt uitgezonden :))

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:05

Ik vindt het ook terecht!

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:20

dat heeft ie verdient!! het is een topper

eliseeejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:25

dubbel en dwars verdient!! geweldige combi! :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:46

Ben blijkbaar niet de enige die de reactie van Sundral vreemd vond, idd als je het vergelijkt met andere paarden is hij al jaren een constante factor binnen het NL dressuurteam. Daarnaast is het gewoon een prachtig paard om te zien, en is het superknap wat Adelinde met hem bereikt heeft.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 03:32

Meer dan terecht, Parzival is voor mij een argument om te zeggen dat Jazz nakomelingen heul zo slecht nog niet zijn :') Hoe vaak ik wel niet hoor "Oh, Jazz nakomelingen zijn stuk voor stuk idioten.". (zacht gezegd) Daar heb ik zo'n hekel aan... Er zijn geweldig goede Jazz nakomelingen. En Parzival is 1 van de besten en Adeline heeft dat perfect naar voren weten te brengen. Ook in haar woorden is het geen gemakkelijk paard geweest (dat las ik tenminste in een stuk in de Stentor). Maar dat is voor mij alleen het bewijs dat ook al is een paard niet makkelijk te handelen, het kan nog wel een onwijs goed paard zijn.

Ik heb het gevoel dat er veel paarden zijn die afgeschreven worden omdat ze te rillerig zijn, te bang, te onhandelbaar, te veel een Jazz nakomeling, te wat dan ook... En ik hoop dat het verhaal van Adelinde en Parzival ervoor zorgt dat er meer mensen zijn die meer geduld in hun paarden zullen steken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:36

Helemaal terecht, verdient gewonnen die 2! Of nouja, eigenlijk Parzival alleen, maar zonder Adelinde geen Parzival vind ik :))

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:41

terechte winnaar! beetje kort door de bocht om te zeggen dat ze niet met de top meedraait!
Medailles zullen wel door sinterklaas jury's weggegeven zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:25

Parzival (en Totilas) hebben er wel voor gezorgd dat de dressuur weer een stuk spannender is geworden de laatste jaren, dus zeker verdiend!! En top van Adelinde dat ze zo'n moeilijk paard zo fantastisch heeft opgeleid! Diep respect voor haar geduld en doorzettingsvermogen +:)+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:52

Zeker terecht! Ik heb hem gisteren zie lopen en echt wauw...

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:11

terecht voor die 2! Vooral parzival :) super paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:19

Super toch! *\o/*

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:51

Zeker knap van dit paard! Ze doet inderdaad al jaren mee aan de top, sinds 2007 behoort zij hierbij! Daarvoor reed zij op Nationaal niveau, en met succes!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:30

+:)+ Klasse Adelinde met Parzival!!!

Ook erg fijn dat het haar gelukt is om Parzival te behouden voor Nederland!!!!!!!!!

kimberleydeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:20

Super prestatie toch!! *\o/* *\o/*