Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sundral schreef:Al jaren aan de top? Overdrijven is ook een vak.. Naar mijn mening komt ze nog maar net kijken in die wereld van topsport en in mijn ogen tipt ze qua prestaties ook nog lang niet aan de rest. Maar ik gun het haar wel natuurlijk.
celano schreef:Sundral schreef:Al jaren aan de top? Overdrijven is ook een vak.. Naar mijn mening komt ze nog maar net kijken in die wereld van topsport en in mijn ogen tipt ze qua prestaties ook nog lang niet aan de rest. Maar ik gun het haar wel natuurlijk.
Wat een rare reactie over een paard dat al sinds 2007 aan de top meedraait en hogere scores behaalt dan de 'vorige generatie' toppers als bijv. Salinero en Satchmo behaalt. Oke, Totilas heeft een aantal keer van hem gewonnen maar die deed niet mee aan de verkiezing.
Ik heb de genomineerden nog eens bekeken en ben benieuwd welke 'rest' jij bedoelt waar Parzival nog niet aan kan tippen. Maurits? Scandic? Utascha?
Adelinde, gefeliciteerd met de titel Paard van het Jaar voor Parzival!
Hoop van harte dat het een en ander wordt uitgezonden
Hoe vaak ik wel niet hoor "Oh, Jazz nakomelingen zijn stuk voor stuk idioten.". (zacht gezegd) Daar heb ik zo'n hekel aan... Er zijn geweldig goede Jazz nakomelingen. En Parzival is 1 van de besten en Adeline heeft dat perfect naar voren weten te brengen. Ook in haar woorden is het geen gemakkelijk paard geweest (dat las ik tenminste in een stuk in de Stentor). Maar dat is voor mij alleen het bewijs dat ook al is een paard niet makkelijk te handelen, het kan nog wel een onwijs goed paard zijn. 
super paardje!