Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
leoenpat schreef:Dit soort berichten word ik heel treurig van. Anderhalf jaar niet buiten geweest... en niemand had wat in de gaten>??Wat een hel is dat geweest voor dat paard, daar is in elk geval nu een eind aan gekomen. Maar hoe bestaat het vraag ik me toch iedere keeer af als ik dit soort dingen lees dat zulke mensen dieren hebben, als ze er zo verschrikkelijk slecht voor zorgen.. Ik vind het in en in triest..
valine schreef:Ik val hier even binnen omdat ik met een 144 dilemma zit.
In de wei naast ons huis staan ong 10 shetlanders, hengsten, merries en veulens.
De beestjes zijn compleet verwilderd, je kunt ze ook bijna niet aaien als je zou willen. Nu is het zo dat het weiland onder 1 dikke laag sneeuw bedekt is en de sloten met ijs (en sneeuw). De paardjes kunnen nu dus niet eten of drinken. Ze worden niet bijgevoerd, alleen een buurvrouwtje van verderop geeft ze af en toe wat oud brood.
Kan ik hiervoor 144 bellen of moet ik het maar laten voor wat het is. (een shetje is natuurlijk wel een erg sober ras, maar toch...)
De eigenaar van deze paardjes is trouwens onbekend (ik heb hem in de 3 jaar dat ik hier woon 1x gezien)
Cayenne schreef:http://www.politie.nl
De dierenpolitie heeft donderdag 2 februari een sterk verwaarloosd paard aangetroffen in een weiland in het buitengebied van Putten. Het paard had ernstig vergroeide hoeven en was langere tijd niet buiten geweest. Het dier moest door de dierenarts worden afgemaakt.
.
Amaryllis schreef:Dames, ik denk dat speculeren hier niet op z'n plaats is. Situatie is al triest genoeg!
valine schreef:Ik val hier even binnen omdat ik met een 144 dilemma zit.
In de wei naast ons huis staan ong 10 shetlanders, hengsten, merries en veulens.
De beestjes zijn compleet verwilderd, je kunt ze ook bijna niet aaien als je zou willen. Nu is het zo dat het weiland onder 1 dikke laag sneeuw bedekt is en de sloten met ijs (en sneeuw). De paardjes kunnen nu dus niet eten of drinken. Ze worden niet bijgevoerd, alleen een buurvrouwtje van verderop geeft ze af en toe wat oud brood.
Kan ik hiervoor 144 bellen of moet ik het maar laten voor wat het is. (een shetje is natuurlijk wel een erg sober ras, maar toch...)
De eigenaar van deze paardjes is trouwens onbekend (ik heb hem in de 3 jaar dat ik hier woon 1x gezien)