Informatie over afgelaste wedstrijden i.v.m. weer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Informatie over afgelaste wedstrijden i.v.m. weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 16:03

www.knhs.nl

De KNHS krijgt vanwege de winterse weersomstandigheden op dit moment vele vragen over het al dan niet doorgaan van KNHS-competities, kadervormingswedstrijden en subtop-selectiewedstrijden. Het kan zijn dat de lokale situaties van de weers- en verkeersomstandigheden dit weekend zodanig worden, dat de wedstrijdorganisator zelf besluit tot afgelasting van de wedstrijd. De KNHS adviseert om bij twijfel contact te houden met de desbetreffende wedstrijdorganisaties en de websites in de gaten te houden.

De volgende punten spelen mee bij het al dan niet doorgaan van een wedstrijd:

- Alleen als er sprake is van een nationaal weeralarm, kan de KNHS besluiten tot het schrappen van een wedstrijd als selectie-, competitie- of kadervormingswedstrijd. Houd hiervoor de website in de gaten.

- De lokale situatie kan van dien aard zijn, dat de wedstrijdorganisator besluit tot afgelasting van de wedstrijd . Dit kan te maken hebben met bijvoorbeeld gladde toegangswegen of parkeerplaatsen die niet sneeuwvrij zijn, maar bijvoorbeeld ook door te weinig deelname voor een wedstrijd. De KNHS staat buiten een dergelijke beslissing.

- Een deelnemer is zelf verantwoordelijk of het in zijn persoonlijke situatie verantwoord en veilig is om naar een wedstrijd te gaan. Een en ander kan te maken hebben met verschillende vervoersmiddelen, toegangswegen, etc.

- Het kan zijn dat de weerssituatie de komende uren/dagen aanleiding geeft tot een verandering in het bovenstaande standpunt.

- Beslissingen over afgelasting van selectiewedstrijden voor Kring- en Regiokampioenschappen liggen bij de besturen van de KNHS-Kring en/of KNHS-Regio.

Waventy

Re: Informatie over afgelaste wedstrijden i.v.m. weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:19

Dit was vorig jaar ook.. Echter de vereniging last de wedstrijd niet af. 15 cm sneeuw en spekglad met als gevolg veel afmeldingen en toch je startgeld kwijt..
Ik vond het toen onverantwoord om te rijden. Jammer dat een weeralarm net niet iets sneller wordt ingezet.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:34

Nou zondag is regiokampioenschap zuid Holland, ben benieuwd :7

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:49

Ik heb dat ook al eens meegemaakt dat ik moest starten op een provinciaal kampioenschap toen er een weeralarm was afgegeven. Het KNMI had geadvisieerd vanwege de storm niet met een aanhanger de weg op te gaan. Het was windkracht 8 destijds maar de kampioenschappen gingen gewoon door.
Aangezien het voor mij een enkele rit was van 2 uur durfde ik het niet aan en had afgemeld voor de wedstrijd. Gevolg was dat ik mijn startgeld kwijt was en nog eens een boete van de kring er boven op kreeg van 50 euro. Belachelijk gewoon.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:50

Wat krijg je dan een boete van de kring?!? Bizar :7

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:54

Splinter schreef:
Wat krijg je dan een boete van de kring?!? Bizar :7

Ja, echt waar.
Er was een regel dat diegenen die geselecteerd waren voor een kampioenschap en zonder geldige reden afmelden of zelfs helemaal niet afmelde voor de provinciale kampioenschappen gestraft diende te worden. En die storm was blijkbaar geen geldige reden.
Ik heb het aangevochten tot aan de KNHS toe en uiteindelijk had het kringbestuur eieren voor zijn geld gekozen. Ik heb nooit betaald.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:02

Morgen zijn de Zeeuwse regiokampioenschappen B/L1/L2, ben benieuwd. Ik denk dat het hier wel meevalt, de wegen zijn al redelijk schoon.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:25

Hier is de wedstrijd van vanavond afgelast :j hopen dat het zondag beter is :j

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:00

Ik had vanavond dus eigenlijk regiokampioenschap ( Noord - Holland ) en nadat ik met auto + trailer + paard de dijk niet meer af kwam ben ik omgekeerd en terug gegaan. En de wedstrijd hebben ze niet eens afgelast, vind het echt belachelijk!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:02

Belachelijk aukelizzy!!

Bij de zuid Holland site staat al dat het door MOET gaan ivm afvaardiging hippiade

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:06

Morgen kampioenschappen pony's in Utrecht, ben benieuwd ..

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:15

vereniging last niet af, omdat het hun een hoop geld kost. laten het bijna altijd doorgaan.

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:24

Aukelizzy schreef:
Ik had vanavond dus eigenlijk regiokampioenschap ( Noord - Holland ) en nadat ik met auto + trailer + paard de dijk niet meer af kwam ben ik omgekeerd en terug gegaan. En de wedstrijd hebben ze niet eens afgelast, vind het echt belachelijk!

Ik vind het ook te gek voor woorden!! Zou morgenochtend en zondagochtend moeten starten maar je kom echt niet met de trailer de weg uit hier, snap echt niet waarom ze niet een beetje hun verstand gebruiken }:) ?!?!
Heb er nog over gebeld en dan krijg je als reactie dat het best wel meevalt en de buienradar ziet er goed uit _-:(

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:26

Ja buienradar kan er goed uitzien maar dat betekend niet dat je het erf af komt 8)7
Ze denken idd niet na!!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:28

Nee ik vind het ook een beetje apart! Ik kreeg als reactie dat ze het niet konden verplaatsen ivm afvaardiging naar het NK... Maarja dit is echt gewoon overmacht! Het is echt niet te doen om nu de weg op te gaan...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:32

Morgen de regiokampioenschappen, ziet er niet naar uit dat het wordt afgelast :n

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:38

paardje1983 schreef:
vereniging last niet af, omdat het hun een hoop geld kost. laten het bijna altijd doorgaan.

Een hoop geld is ietwat overdreven. Het kost wat geld ja. Maar wij gaan als vereniging niet door met dit soort weersomstandigheden. Dat heeft er ook mee te maken dat ik als secretariaat de mensen die afbellen niet laat betalen. Maar je wil nu als vereniging toch ook niet op he geweten hebben dat er wat gebeurd?
Ik snap dat het met regio's niet altijd anders kan. Maar ik denk dat ze inmiddels ook weten dat er met het nederlandse weer nooit weet welke kant het op gaat. Waarom zorgen ze dan niet dat er 2-3 weekenden tijd is voor de regio's? Zodat men kan uitwijken indien er dit weer is.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:04

Lisse is afgelast lees ik net, omdat ze het niet verantwoord vinden... Netjes dat ze de beslissing alvast nemen.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:30

benningbroek gaat gewoon dor, te belachelijk voor woorden!
nu gaan mensen toch heen, (zit zelf ook te twijfelen...).
maar stel dat je een schuiver maakt...
Is dit het allemaal waard??

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:31

fresco schreef:

Klopt idd! :j

Ik moest eigenlijk vanavond starten maar het was zo gevaarlijk dat ik afgemeld heb. Het is het niet waard om een ongeluk te krijgen voor een wedstrijd vind ik. Maar het is idd te belachelijk voor woorden dat het niet afgelast wordt.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:47

be;achelijk dat ze dingen door laten gaan. Met alleen de auto is het al onverantwoord om de weg op te staan, laat staan met auto en aanhanger (al dan niet met levende lading) of vrachtwagentje met (levende) lading

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:54

Heb me ook net afgemeld voor de wedstijd in Zoelen. Kan het erf niet af. Moet wel gewoon startgeld betalen want de toegangswegen zijn goed begaanbaar. En dat terwijl ik zonder trailer maar max 40 km per uur op de provinciale weg kon rijden. Hoezo goed begaanbaar. Echt belachelijk.

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:56

fresco schreef:

Heb net afgebeld en blijf het echt absurt vinden dat het gewoon doorgaat. Snap ook niet dat er mensen zo gek zijn om toch heen te gaan!
En heb ze ook verteld dat ik toch echt geen inschrijfgeld ga betalen!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:57

hoop dat het morgen te doen is, we moeten naar het brabants kampioenschap en de plaatselijke wegen zijn echt slecht, pas op de busroutes is gestrooid.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:21

Ik moest zondag starten in noord sleen maar heb me afgemeld. Ga dit risico niet nemen en paarden zijn ook van buitenlandse klanten dus blijf lekker thuis. Komen nog meer dan genoeg wedstrijden!