Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Persbericht SRP / http://www.bokt.nl
De paardenhouders waar ze terecht komen, zijn bijna altijd hobbyisten. Ze merken dat mensen minder kennis dan vroeger hebben over hoe ze een paard moeten houden.
Sammie schreef:Voorzitter van de Sectorraad Piet Jansen: “De georganiseerde paardenhouders zorgen in de regel heel goed voor hun paarden. Iemand die wedstrijden rijdt of fokt met zijn paarden bij een van de aangesloten stamboeken, heeft de verzorging over het algemeen voor elkaar.
Yamcha schreef:Volgens mij gaat het daar in dit artikel ook over?
Ellie_F schreef:Yamcha schreef:Volgens mij gaat het daar in dit artikel ook over?
Het gaat in het artikel m.n. over de verzorging, niet over het rijden. Ik vind dat daar in zijn algemeenheid veel meer aandacht aan besteed mag worden.
Misschien zie ik het verkeerd maar ik vind dat er vroeger wel meer kennis was. Je wist ook je plaats en de mentaliteit was anders. Vroeger moest je stront ruimen en als je geluk had mocht je een half uurtje rijden. Nu staan de paarden nog net niet opgezadeld voor je klaar op de manege.
Sammie schreef:De inspecteurs van de Dierenbescherming die sinds een aantal weken de dierenpolitie assisteren zeggen de afgelopen weken te worden overstelpt met meldingen over paardenhouders die hun dieren slecht behandelen.
Citaat:Dierenpolitie krijgt vooral veel loze meldingen
Yamcha schreef:Ellie_F schreef:Het gaat in het artikel m.n. over de verzorging, niet over het rijden. Ik vind dat daar in zijn algemeenheid veel meer aandacht aan besteed mag worden.
Misschien zie ik het verkeerd maar ik vind dat er vroeger wel meer kennis was. Je wist ook je plaats en de mentaliteit was anders. Vroeger moest je stront ruimen en als je geluk had mocht je een half uurtje rijden. Nu staan de paarden nog net niet opgezadeld voor je klaar op de manege.
Ik snap wat je bedoeltben ik wel met je eens ja
ik moest vroeger helpen voeren, en dan als de dieren allemaal hun natje en droogje hadden gehad, gingen we zelf eten, eerst voor je dieren zorgen, dan voor jezelf. Volgens mij doet niemand dat nog.
Marian01 schreef:Naast mentaliteit...wat denk ik ook stukje meespeeld..geen idee hebben wat het betekend voor je bankrekening. Een paard-pony goed verzorgen kost centjes..en als ik een beetje om me heen kijk...wordt dat nog wel eens onderschat.