Gisteravond stond springpaard Blauwendraad’s O’Brien (v. Peter Pan) in de spotlights van de Brabanthallen, die in het teken staan van de KWPN hengstenkeuring. Onder het zadel van Angelique Hoorn en geflankeerd door fakkeldragers kwam de hengst de piste binnen voor zijn officiële afscheid van de sport. De fokkers en eigenaren van O’Brien, mevrouw M.J. Nieberg en de heer R. Boogerd uit Rhenen werden gevraagd om in de piste te komen waarna Paul Hendrix hen bedankte voor hun bijdrage aan het succes van deze KWPN-hengst.
Na een videopresentatie van beelden met hoogtepunten uit de sportieve carrière van O’Brien, zoals zijn achtste plaats op de Olympische Spelen in Hong Kong, reed Angelique O'Brien nog eenmaal rond. De hengst, getooid met een deken met de tekst ‘O’Brien bedankt’, kreeg een staande ovatie van het publiek. Het spandoek dat enkele supporters omhoog hielden met de tekst ‘We Love O’Brien’ was een mooie uiting van de waardering voor deze KWPN-hengst.
was ook heel mooi om te zien, wat een geweldig paard zeg.
Fennee
Geplaatst: 03-02-12 18:57
Heeft Brientje zeker verdient! Het is wel grappig om hier altijd de strijdlustige dingen van Brientje te horen en dan weet ik hoe hij op stal altijd lekker staat te genieten, lekker rustig. Dat is wel heel grappig,haha!
Girassol
Geplaatst: 03-02-12 19:39
Mooi om te lezen dat ze zo'n afscheid hebben georganiseerd, dat is 'ie zeker waard Erg jammer dat we 'm niet meer gaan zien in de sport, ik ben blij dat ik 'm nog kan zien op stal. Als iemand hier trouwens beeldmateriaal van heeft, dan zou ik het erg graag zien
Was een heel mooi afscheid! Malle O'Brien die weer heerlijk druk was in de ring, hij geniet echt van de aandacht volgens mij. Eeuwig zonde van de blessure maar wie weet wat zijn nakomelingen gaan brengen.