Bondscoach Sjef Janssen: "Niet teruggefloten door de KNHS"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bondscoach Sjef Janssen: "Niet teruggefloten door de KNHS"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 12:23

http://www.horses.nl / http://www.paardenkrant.nl

Hippisch Nederland schrok afgelopen dinsdag op van het bericht dat bondscoach Sjef Janssen de nieuwe trainer zou worden van Matthias Alexander Rath. Na overleg met de KNHS besloot Janssen tot en met de Olympische Spelen in Londen Rath niet te gaan coachen.

“De media is een raar fenomeen en ik lees nu bijvoorbeeld dat ik ‘teruggefloten’ ben door de KNHS. Ik kan direct zeggen dat dit niet zo is. Ik begin er nu niet aan, simpelweg omdat het me al het gedoe niet waard is.”

Lees hier het hele artikel.

Verwant artikel:

[VN] Matthias Alexander Rath traint bij Sjef Janssen ***UPDATE***

juli73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:34

duidelijk verhaal, kunnen de mensen weer ophouden met Sjef Jansen en MAR door het slijk te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:38

Iedereen gaat steigeren als hij bij Sjef gaat trainen, maar bedenken dat er toch wat ruiters uit de Nederlandse top afentoe bij een Duitser trainen.... :D

Duidelijk verhaal iniedergeval!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:53

Cayenne schreef:
“De media is een raar fenomeen en ik lees nu bijvoorbeeld dat ik ‘teruggefloten’ ben door de KNHS.

“Maar iedereen maakte zich er zo druk om, dat we besloten hebben rust in de tent te houden. *\o/*

Citaat:
Sjef Janssen geen trainer van Rath
31 januari 2012

ERMELO (KNHS) - Bondscoach Sjef Janssen heeft na overleg met de KNHS besloten om de Duitse dressuurruiter Mattias Alexander Rath tot en met de Olympische Spelen van 2012 niet te gaan trainen.

Jacob Melissen,
In opdracht van de KNHS

http://www.knhs.nl/news.asp?ID=23727
Laatst bijgewerkt door ceasario op 02-02-12 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

nicolanca

Re: Bondscoach Sjef Janssen: "Niet teruggefloten door de KNHS"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:02

En dit is de Duitse reactie ( in de St-Georg te lezen). Als ik Sjef was zou ik meteen helemaal bedanken voor de eer ....

Bundestrainer Holger Schmezer hat allerdings weniger die Youngster im Visier, wenn er sagt, „das Pferd ist holländisch gezogen, ist holländisch ausgebildet worden und hat holländisch gewonnen“. Er könne mit dem Gedanken leben, dass der Bundestrainer einer anderen Nation einen deutschen Reiter unterstütze, „falls die Ausbildung pferdegerecht und erfolgreich“ sei. Mit Blick auf den Sport, kann Holger Schmezer den Schritt der „Toto-Connection“ nachvollziehen: „Die Richter haben sich ja an diesen Anblick gewöhnt: keine Biegung mehr, Hauptsache, der Hals ist krumm“.

Wat '"op zijn hollands winnen" is weet ik niet maar het zal wel niet positief bedoeld zijn

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:16

Nee zal inderdaad niet positief zijn.. mooi gevonden nicolanca :j

Ach, wat maakt het uit of hij wel of niet door de KNHS is teruggefloten. Hij doet het niet, dat is het feit.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:51

mmmmm dat duitse bericht snap ik niet, als iemand hem kan vertalen?
Ik meende dat het wel vaker voor kwam dat buitenlanders hier kwamen trainen en andersom.
Snap de drukte er om heen niet helemaal. Als edward met toot kan winnen, zal hij dat vast ook wel met een ander paard kunnen.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:55

Vertaling :

Bondstrainer Holger Schmezer heeft het echter niet over de jonge paarden als hij zegt : "dat paard is Hollands gefokt, hollands opgeleerd en heeft hollands gewonnen". Hij kan met de gedachte leven, dat de bondstrainer van een ander land een Duitse ruiter ondersteund "op voorwaarde dat de training paardgerecht en succesvol is." Met zicht op de sport, kan HS de stap naar de "toto-connection" begrijpen : "De jury is het beeld gewend : geen buiging meer, hoofdzaak, de hals is krom."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:50

webster543 schreef:
Vertaling :

Bondstrainer Holger Schmezer heeft het echter niet over de jonge paarden als hij zegt : "dat paard is Hollands gefokt, hollands opgeleerd en heeft hollands gewonnen". Hij kan met de gedachte leven, dat de bondstrainer van een ander land een Duitse ruiter ondersteund "op voorwaarde dat de training paardgerecht en succesvol is." Met zicht op de sport, kan HS de stap naar de "toto-connection" begrijpen : "De jury is het beeld gewend : geen buiging meer, hoofdzaak, de hals is krom."

Want het Duitse rijden is natuurlijk perfect; gammele piaffes en een valse knik. Yeah right :D Gekke buren...

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:49

Als je echter eerlijk bent dan mist er gewoon buiging en verzameling.
Bedoel het paard kan super marcheren dat is een maar correct gaan dat is een ander ding.

Overigens moge de beste ruiter en paard winnen. Een bedreiging is het niet. Want als Sjef de combi traint en hij wint dan is de combi gewoon beter.