Gemeente Tynaarlo gaat esdoornbomen niet kappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Gemeente Tynaarlo gaat esdoornbomen niet kappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 06:54

www.rtvdrenthe

De gemeente Tynaarlo gaat esdoornbomen naast of rondom paardenweilanden niet preventief kappen. Dit is besloten na onderzoek naar de relatie tussen esdoorns en paarden.

Bladeren van die boom kunnen besmet zijn met een schimmel, die dodelijk kan zijn voor paarden.

Uit het onderzoek bleek dat het kappen van esdoorns niet de oplossing is voor het voorkomen van besmetting. Bovendien vindt de gemeente dat paardenhouders zelf verantwoordelijk zijn voor een veilige omgeving voor hun dieren.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:07

Tuurlijk paardenhouders zijn zelf ook verantwoordelijk voor een veilige omgeving voor hun dieren.
Maar waarom is het niet de oplossing? Is het omdat de schimmel er dan toch is en blijft? of ben niet nieuwschierig :o
Nou ja wist dat dit een "Item" was (woonde in gemeente tynaarlo, maar had er zelf gelukkig geen hinder van gehad).

Amondi

Re: Gemeente Tynaarlo gaat esdoornbomen niet kappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:23

Ik woon daar niet maar ben wel heel benieuwd waarom ze dat niet een oplossing vinden, hoe onderbouwen ze dat? dat mis ik...
Ik heb zelf AM meegemaakt en dankzij snel herkennen en snel handelen en een paard op goede conditie heeft die van mij het overleeft! En echt geen een paard wens je die ziekte toe! het is echt verschrikkelijk! En meestal ben je te laat en overleven ze het niet!