Eventingruiter Van Beek op Olympische missie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Eventingruiter Van Beek op Olympische missie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 09:48

http://www.bndestem.nl

Eventer Jan van Beek reist met vier paarden af naar het Zuid-Spaanse Dos Hermanas om daar komend weekeinde met vier paarden te starten in de internationale tweesterrenwedstrijd (CIC**) en ook twee in de driesterrenwedstrijd (CIC***).

De Rijsbergenaar wil zo in de race te blijven voor de Olympische Spelen van Londen. "Veel andere keuzes zijn er niet", weet Van Beek. "De laatste kans ligt voor mij in Spanje.

Slechts de punten die je vóór 1 maart behaalt, tellen mee voor de FEI-ranglijst. "En die lijst, gekoppeld aan de NOCNSF-eisen, is beslissend voor uitzending."

In minimaal twee wedstrijden bij de beste 25 procent rijden, dat is de opdracht. Van Beek start dit weekeinde de paarden Bridget en Vision in de driesterrenwedstrijd. Analyze This en Rinus kunnen op tweesterrenniveau aan de bak. In de tweede driesterrenwedstrijd in Dos Hermanas (17 tot en met 19 februari) hoopt Van Beek drie troeven uit te kunnen spelen. "Rinus rijd ik pas enkele weken. Hij heeft al aardig wat ervaring op tweesterrenniveau. Als hij dit weekeinde goed loopt, laat ik hem de overstap maken."

manic

Re: Eventingruiter Van Beek op Olympische missie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:41

Is dat de Rinus die eerst van George Kluinhaar was? Die stond notabene op Marktplaats nog niet zo lang geleden...