Paardensport op nummer twee meest lucratieve sporten in NL

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paardensport op nummer twee meest lucratieve sporten in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 11:27

http://www.horses.nl / http://www.nusport.nl

Paardensport is na het voetbal de meest lucratieve sport in Nederland. Zo blijkt uit de ‘Inkomens Top 100’ van NUsport. In de lijst staan 81 voetballers, 8 paardensporters, 2 honkballers, 2 basketballers, 2 wielrenners, 2 golfers, 1 schaatser, 1 tennisser en 1 atleet. Er staat net als vorig jaar maar één vrouw in de Top 100. Dit is Anky van Grunsven op de veertigste plaats.

Journalisten Michel Abbink en Rypke Bakker van NUsport maakten samen met de redactie een schatting van de inkomsten van de bestverdienende sporters. Volgens hen is Wesley Sneijder met ruim 12 miljoen euro de bestverdienende Nederlandse sporter van het jaar 2011. Hij wordt gevolgd door Arjen Robben, die vorig jaar de lijst aanvoerde. In totaal verdienden de 100 best verdienende Nederlandse sporters 185.278.000 euro. Dit is net iets minder dan vorig jaar.

Het volledige overzicht is vanaf morgen te lezen in NUsport editie 5.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:29

En waarom is er dan zo weinig paardensport op tv? ^)

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:48

Seraphim schreef:

_O_

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:05

Tweetyj schreef:
Seraphim schreef:

_O_

Precíes wat ik wilde zeggen :D

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:24

Aranel schreef:
Seraphim schreef:

Precíes wat ik wilde zeggen :D

Dat er blijkbaar in nederland meer in verdiend wordt, wil nog niet zeggen dat er dan ook meer interesse voor is. Hoe je t ook wendt of keert schaatsen zal bijvoorbeeld hogere kijkcijfers opleveren, dus meer reclame inkomsten en dus meer verdiensten voor de tv zenders....

Honkbal staan er bijvoorbeeld ook 2 van in, maar toch zie ik vaker tennis op tv. Simpele reden is dat er meer interesse is voor die sport. En daar is 1 simpele reden voor: voetbal, schaatsen, tennis en bijvoorbeeld wielrennen zijn sporten die simpele regels hebben en dus voor elke leek te snappen zijn. Paardensport daarintegen (vooral dressuur) absoluut niet.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:41

Precíes wat ik wilde zeggen :D[/quote]

Dat er blijkbaar in nederland meer in verdiend wordt, wil nog niet zeggen dat er dan ook meer interesse voor is. Hoe je t ook wendt of keert schaatsen zal bijvoorbeeld hogere kijkcijfers opleveren, dus meer reclame inkomsten en dus meer verdiensten voor de tv zenders....

Honkbal staan er bijvoorbeeld ook 2 van in, maar toch zie ik vaker tennis op tv. Simpele reden is dat er meer interesse is voor die sport. En daar is 1 simpele reden voor: voetbal, schaatsen, tennis en bijvoorbeeld wielrennen zijn sporten die simpele regels hebben en dus voor elke leek te snappen zijn. Paardensport daarintegen (vooral dressuur) absoluut niet.[/quote]

ok dressuur is inderdaad niet voor een leek te volgen, maar springen en draf-en rensport (ok ok laatste vb is pretty much dood in Nederland) is toch prima te volgen voor een leek. De regels in de springsport zijn toch echt wel veel simpeler en veel meer straight forward dan bv bij voetbal en toch zie ik nauwelijks springsport op tv. En ALS het er dan eens op is is het meestal op een belachelijk laat tijdstip, alsof paardensportliefhebbers allemaal werkloos zijn ofzo en er toch niet vroeg uit hoeven. Toegegeven het wordt wat beter met het tijdstip van uitzenden, maar dan nog krijgt bv voetbal veel en veel meer zendtijd en een betere primetime

trouwens ben dus een absoluut leek wat betreft voetbal...vind het persoonlijk echt geen hol aan....mn vriend kijkt het wel eens en sorry hoor maar snap dus helemaal niks van de voetbalregels. Daarentegen had ik als leek binnen een half uur door hoe het bij bv tennis gaat met regels en puntentelling. En tennis is, afgezien van de echt grote toernooien ook niet veel op tv. Dus om nu maar te zeggen dat voetbal zo populair is omdat de regels zo simpel zijn dat een leek dat wel snapt vind ik toch wel een beetje voorbarig eigenlijk. Denk toch dat het ergens anders aan ligt. Mischien komt het doordat voetbal een teamsport is..en ja paardensport is dat ook natuurlijk( paard+ ruiter +groom= profit ), maar zo zien nietpaardenmensen dat niet....en wakkert dat meer het saamhorigheidsgevoel aan bij de toeschouwer

Ayasha
Blogger

Re: Paardensport op nummer twee meest lucratieve sporten in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:43

De Küren zijn ook prima om te volgen.

Ik doe blijkbaar echt wat fout als paardensport een lucratieve sport is _O-

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:19

mooie foto van xxl

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:35

Lucratief voor die 8 ruitersporters, ja............
Maar alle overige ruitersporters kost het alleen maar geld!
Een hobby mag wat kosten tenslotte......

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:25

Paardensport mag inderdaad wel veeeeeeeeel meet op tv komen, als je kijkt naar tennis..... Enorm vaak op tv, maar niet de rijkste en de top van de wereld.. De enige die er echt tijd aan besteed is Eurosport, complinmenten voor Eurosport.. :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:32

Ayasha schreef:

Hier hetzelfde;
de paardensport kost hier vele malen meer dan het ooit zal opbrengen :o? maar het houdt me van de straat, dat is voor sommigen ook heel wat waard :wave:

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:44

Je moet er natuurlijk ook eerst in investeren, dat moesten de Ankies en Edwards vroeger ook en anders hun ouders wel :D

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:39

janouk schreef:
Ayasha schreef:

Hier hetzelfde;
de paardensport kost hier vele malen meer dan het ooit zal opbrengen :o? maar het houdt me van de straat, dat is voor sommigen ook heel wat waard :wave:

Ik denk ook zomaar dat ze alleen de opbrengsten tellen in dit overzicht hoor...De kosten zullen er wel niet vanaf gehaald zijn. En die zijn toch wel effetjes ietsje hoger dan bij de meeste andere sporten inderdaad. Maar toch leuk dat het blijkbaar nog wel mogelijk is om er geld mee te verdienen haha, geeft nog hoop.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:45

mooie foto van Tom Frankx met XXL

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 19:25

Leuk dat mensen XXL er toch in herkennen terwijl ik dat er niet had bij gezet :P

Als het goed is komt Anky vanavond bij Hart van Nederland ivm dit onderwerp.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:47

Ik vind dat er best veel paardensport is op TV. Vooral springen is er regelmatig op zondagmiddag. Maar dan zitten wij allemaal op ons eigen paard natuurlijk. :)

Enneh, 'wij' als paardensporters hebben blijkbaar geen TV-inkomsten nodig om lucratief te zijn, dus iets minder piepen mag ook wel.

Ik vind paardensport op TV trouwens helemaal niet interessant omdat er toch nooit echt iets inhoudelijks wordt gezegd. Dat is met alle TV-sporten m.u.v voetbal misschien. Daar hebben we tenslotte allemaal verstand van. :D

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:57

Ayasha schreef:
De Küren zijn ook prima om te volgen.

Hier het zelfde! Het kost alleen maar geld. :')

Happie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:18

Het zou inderdaad best leuk zijn als er wat meer op tv uitgezonden werd..

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:31

Maar Anky gooit wat roet in het eten, samen met Adelinde en Edward zorgen zij dat de paardensport een beetje 'kleur' krijgt in Nederland!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:36

Ik zal vanavond mijn vader vooral wijzen op het woord 'lucratief', waarschijnlijk komt hij in opstand. :+

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:38

.