Ready Cash wint de tweede Prix d'Amerique

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ready Cash wint de tweede Prix d'Amerique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 18:05

www.demorgen.be

Op de Parijse drafrenbaan van Vincennes heeft de Franse hengst Ready Cash de 91e editie van de Prix d'Amerique (1 miljoen euro) gewonnen, het wereldkampioenschap drafrennen. Voor de 7-jarige Ready Cash was het de tweede opeenvolgende overwinning in de legendarische drafrace. Jos Verbeeck eindigde met Perlando op de vijftiende plaats. Dominik Locqueneux, met Lisa America, werd uiteindelijk zeventiende.

Het was de 5-jarige hengst Timoko, de jongste van het deelnemersveld, die de leiding nam. Aan het einde van de rechte lijn nestelde Lisa America, gemend door onze landgenoot Dominik Locqueneux, zich op de tweede plaats. Roxane Griff met topjockey Eric Raffin nestelde zich op de derde plaats. Viervoudig winnaar Jos Verbeeck zat met Perlando op de twaalfde plaats.

Bij de bekende monte zette Ready Cash voor de eerste maal een tussensprint in waarmee hij naar de derde plaats schoof. Maharajah, de tweede van vorig jaar, kwam ook even op de voorgrond, maar het was Timoko die als eerste de laatste rechte lijn inging. Franck Nivard liet de laatste 200 meter alle teugels van Ready Cash vieren en zette een vernietigende eindsprint in waartegen niemand bestand was. Het beste drafpaard van de wereld verpulverde het record van de laatste kilometer en haalde het uiteindelijk met meer dan één lengte voorsprong op Roxane Griff. De derde plaats was voor The Best Madrik. Maharajah werd vierde voor Timoko.

Voor eigenaar Alaire was er 500.000 euro weggelegd. Hij verdiende met zijn 7-jarige topper in totaal al 2,8 miljoen euro

Jazzebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:20

Het was zo mooi!

Malkesta

Re: Ready Cash wint de tweede Prix d'Amerique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:27

Even ter info Timoko, een van de Nederlands troeven werd 5e! Main Wise As de andere nederlandse troef zat volgens mij niet in het geld.

bluezarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:59

Erg spannend om te zien!! Jammer dat Timoko tot vlak voor de finish zoveel werk moest verzetten maar wel een ontzettend goed resultaat om dan als 5e binnen te komen!!!

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:19

Het schijnt dat hij het wel van zijn liefde voor "harde"koersen te moeten hebben, ik denk dat hij alleen nog maar beter word komend jaar. En dan gaan ze er weer voor! Hij was nu ook een van de jongere paarden die mee deed.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:25

Was een mooie koers om te zien. En hoe goed Ready Cash afkwam en dan nog won ook. Maar Timoko liep een super koers. De koers leiden in dat tempo prachtig!

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 08:07

Prachtige koers! Die nummer 3 kwam nog hard aan, als het nog iets langer was geweest, had die het zomaar kunnen winnen. Timoko deed het super en hopelijk gaan we daar volgend jaar nog veel meer van genieten.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:10

Ik heb er van genoten!!! Vanaf 12oo uur stonden de beelden al aan, echt prachtig!

Givernydw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:53

Vorig jaar was ik. Erbij zo spectaculair! Wat een geweldig beest!

Jazzebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:59

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:05

ze hebben Timoko z'n driver van op zijn sulky gefilmd.. en roepen dat hij maar deed (zijn zweep zat dan nog even vast)
nuja, die hadden ze beter niet op TV getoond, geen mooi beeld van de sport :)

Maar alweer een prachtige overwinning van Ready Cash, ongelooflijk dat hij toch wint in zo een moeilijk parcours

Jazzebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:47

Ik denk dat menig pikeur wel eens wat roept zeker als je in z'n koers rijd ;)
Daarnaast zat zijn zweep niet vast maar het touwtje van de trekproppen zat gedraaid om zijn lijnen, dat heeft hij "even 'met een handje gefixt.
Dat dat misschien weer verkeerd wordt uitgelegd is jammer.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:59

ok ik dacht dat het zijn zweep was ;)

naja, ik vind dat roepen toch redelijk 'lomp' overkomen als ik dat mag zeggen ^^ vandaar mijn mening dat ze dit beter niet op equidia tonen

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:07

Roepen is normaal, ze mogen het paard niet slaan, alleen maar 3x (dacht ik) een tikje geven met de zweep, hierbij mogen ze de lijnen niet loslaten..
Paarden reageren nou eenmaal ook op de stem van de Pikeur..