Steffen Peters en Ravel winnen de WDM kur op muziek *video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Steffen Peters en Ravel winnen de WDM kur op muziek *video*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 08:22

http://www.bokt.nl / http://www.dressage-news.com

Steffen Peters en Ravel hebben zaterdagnacht voor de tweede keer op rij de kur van de World Dressage Masters gewonnen.

Het scheelde slechts 0.050% tussen de nummer een en twee. Peters en Ravel kregen een score van 83.700 en Charlotte Dujardin met Valegro behaalde 83.650%.

"We hebben nog nooit zo'n goede kur neergezet," aldus Steffen na het rijden van zijn proef. "Ik hoop dat we deze stijgende lijn vast kunnen houden. Ik was er wel van overtuigd dat Charlotte de wedstrijd zou winnen. Dat heb ik haar ook verteld nadat ze uit de ring kwam." De amazone kreeg dan ook een staande ovatie van het publiek.

De Zweedse Tinne Vilhelmsson-Silven werd met Favourit derde (78.250%) en reden hiermee een nieuw persoonlijk record.

Het vijfkoppige jurykorps was verdeeld over de uiteindelijke winnaar. Stephen Clarke (Engeland), Wim Ernes (Nederland) en Lois Yukins (Amerika) hadden Steffen op de eerste plaats staan, terwijl Isabelle Judet (Frankrijk) en Gary Rockwell (Amerika) Charlotte op een eerste plaats hadden staan.

Juryvoorzitter Wim Ernes legde uit dat de moeilijkheidsgraad van de kur van Steffen en Ravel uiteindelijk de doorslag heeft gegeven. "Ze zochten de grens op en dat is waar de sport echt om draait."

De Grand Prix Special werd eerder op de dag gewonnen door Adrienne Lyle met Wizard (73.244%).

Steffen Peters en Ravel.

Charlotte Dujardin en Valegro.

Ashley Holzer en Breaking Dawn.

Anja Plonzke en Le Mont d'Or.

Carl Hester en Wie Atlantico.

Results of the Grand Prix Freestyle:

1. Steffen Peters (USA) Ravel – 83.700%
2. Charlotte Dujardin (GBR) Valegro – 83.650%
3. Tinne Vilhelmson-Silfvén (SWE) Favourit – 78.250%
4. Carl Hester(GBR) Wie-Atlantico De Ymas – 74.850%
5. Anja Plönzke (GER) Le Mont d’Or – 74.800%
6. Tina Konyot (USA) Calecto V – 73.025%
7. Ashley Holzer (CAN) Breaking Dawn – 71.325%
8. Minna Telde (SWE) Deinhardt – 71.000%

Results of the Grand Prix Special:

1. Adrienne Lyle (USA) Wizard – 73.244%
2. Heather Blitz (USA) Paragon – 72.044%
3. Todd Flettrich (USA) Otto – 69.933%
4. Pierre St. Jacques (USA) Lucky Tiger – 66.742%
5. Per Sandgaard (SWE) Lomumba Havdal – 64.889%
6. Victoria Winter (CAN) Proton – 63.889%
7. James Koford (USA) Pharaoh – 63.089%
8. Yvonne Losos de Muñiz (DOM) Liebling II – 62.911%

Verwant artikel:

[VN] Steffen Peters en Ravel winnen de WDM Grand Prix **video**

Anoniem

Re: Steffen Peters en Ravel winnen de WDM kur op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 08:25

Leuk! Het is vast vandaag nog wel ergens terug te zien, die amerikanen zijn zo fanatiek op facebook. :D :D

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 08:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 08:53

Ik vind het wel echt super lelijk trouwens, een cap bij zo'n chic tenue. Maarja, veiligheid gaat voor..

Zelf zou ik wel een wat chiquer ogende cap dan die van Charlotte kiezen, dit lijkt wel een motor/legerhelm. :+

Van Steffen Peters vind ik de galoppirouette-piaffe-staf erg leuk bedacht, maar dat ik het nu mooi vind om zoiets te zien kan ik niet zeggen.

Kur van Steffen Peters is wel beduidend moeilijker dan die van Charlotte. Maar als Valegro nú al bijna wint, nu hij jonger is en met een makkelijkere kur... :D :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-01-12 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 09:02

Ik vond de kur van Charlotte en Valegro vloeiender en meer ontspannen om naar te kijken, MAAR de kur van Steffen en Ravel had idd een hele hoge moeilijkheidsgraad (eners over de AC, overgang van passage naar uitgestrekte draf en overgang van pirouette in galop -> piaffe -> uitgestrekte stap.) Dan heeft hij toch wel terecht gewonnen. Dat vloeiende in zijn kur komt nog wel.

EllyC

Re: Steffen Peters en Ravel winnen de WDM kur op muziek *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:05

Net even kur van Ravel gekeken.
Vond het eerlijk gezegd wat tegevallen. Pirouettes nou niet echt super (inzet slordig, takt), wel hele mooie appuyementen. Ravel is wel krachtiger geworden in de draf.
Die muziek, verschrikkelijk, ik vond zijn vorige kur qua muziek niets maar dit is het hem naar mijn mening ook niet.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:11

Chapeau, eindelijk topruiters die laten zien dat een veiligheidscap niet voor niets is uitgevonden. De expressie en rust van de proef van Charlotte is een genot om naar te kijken, dat belooft nog wat!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:19

Volgens mij doet de zon Valegro goed;) Hij heeft zo zin om de proef te rijden!
Steffen ook een erg mooie kur. Ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:35

Ik vind zijn handhouding wel slecht zeg! Verder wel nette kur, wel minder vloeiend als nummer 2.
Wat is Valegro trouwens een dikzak zeg :') :=

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:40

Ik vind persoonlijk de kur van Charlotte ook fijner om naar te kijken, wat constanter en vloeiender... :)
Vind trouwens die caps nieteens zo misstaan!! :P Tenzij je idd zo'n lompe, grote paddestoel op je hoofd zet! ;)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:42

Ik vond eerlijk gezegd de kur van Charlotte en Valegro beter, veel vloeiender, moeilijkheidsgraad of niet. De pirouettes van Steffen gingen veel minder.
Maar goed het blijft een jurysport en zal het voordeel van het thuispubliek ook wel mee hebben gespeeld.

Valegro is geen dikzak maar heeft nu eenmaal niet de bouw van al die popperige paarden van tegenwoordig.
Mijn Negro merrie is ook zo. Ik hou wel van dit type paard. Je hebt tenminste iets onder je.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:00

Petje af voor de topruiters die met cap verschijnen in de ring! ZIJ geven hiermee het goede voorveeld! _/-\o_

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:10

Die van charlotte zag er iets strakker uit, maar ook meer gespannen, krijg het idee, dat ze hem echt met haar "hele" lichaam moet tegen houden, vind het net iets te gespannen.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:42

Ravel voelt verbrokkeld aan
Valegro een soort van bodybuilding locomotief

ik werd hier niet door geïnspireerd met het oog op aanstaande OS >;)

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:59

CalvinenGino schreef:
Die van charlotte zag er iets strakker uit, maar ook meer gespannen, krijg het idee, dat ze hem echt met haar "hele" lichaam moet tegen houden, vind het net iets te gespannen.

Dat vond ik ook! Daardoor vond ik die van Steffen toch net iets beter. Zaten misschien met wat hakkelstukjes in, maar het zag er niet zo gespannen uit.

Kelly1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:20

Vind de proef van Valegro beter,net een pitbull.Maar wel een hele mooie.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:37

De mannen met hoed, de vrouwen met cap. Tja, geef mij de hoed maar. Hoe dan ook, Valegro vind ik ook te dik. Wel alweer iets dunner een tijdje geleden bij een seminar, maar nog wat pondjes eraf zou hem niet misstaan. Vind sowieso haar rijderij fijner om naar te kijken dan naar de onrust van Steffen met Ravel. Altijd al zo geweest, dus dat zal wel niet meer veranderen. Leuk om Carl Hester op een ander paard te zien. Het paard van Ashley werd nogal heet aan het eind en is nog niet zo bevestigd. Leuk om al die video's te zien. Bedankt voor het plaatsen. ;)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:21

Ik ben enorm fan van Charlotte en Valegro en heb vannacht dan ook m'n wekker gezet om hun proef live te kunnen zien. Ik vind Valegro misschien wel het beste paard dat ik ooit heb gezien. Hij fiets als het ware door de proef heen, niks kost hem moeite. Zo'n ongelofelijke balans, zo'n kracht vanuit het achterbeen en een prachtig gebruik van het voorbeen. Daar komt bij dat hij enorm goed kan piafferen en passageren, hele mooie pirouettes heeft en prachtige zijgangen. Hij heeft geen minpunten, hij kan echt alles goed.

Het ontbreekt de combinatie echter nog aan ervaring; beiden maakten pas vorig jaar april hun Grand Prix debuut, en dat zie je er aan af. Zij is pas 26, hij pas 10. Valegro wordt op zo'n accommodatie nog wat gespannen en daardoor slopen er kleine foutjes in de proef. Ik zie daar het probleem niet van in, die ervaring krijgen ze vanzelf wel, en ik zie het voor me dat ze dan onverslaanbaar worden :D

Trouwens nog een erg leuk interview met Charlotte:

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:29

Helemaal mee eens, ik ben ook ontzettend fan van Valegro. En dat hij dat wat dik oogt who cares (vind het echt onzinnige opmerkingen). Paard kan heerlijk lopen en Bonfire of Salinero zijn ook niet moeders mooiste. Ik vind eerlijk gezegd Toot ook niet mooi. Gaat erom wat het paard en de ruiter laten zien.

Van een mooie tafel kun je niet eten!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:19

helemaal terecht dat nr 1 en 2 zo dicht bij elkaar stonden, valegro een prachtige nette proef maar idd heeft steffen met ravel een hele hoge moeilijkheidsgraad laten zien en daar krijg je nou eenmaal veel punten voor. (ook logisch want een pirouette waarna meteen piaf en dan uitgestrekte stap leer je ze niet zomaar ;) )

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:26

Prachtig paard, goede ruiter, en verdient gewoonen, had Charlotte het ook gegund, ik gunde het ze allebei :)

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:37