Steffen Peters en Ravel hebben zaterdagnacht voor de tweede keer op rij de kur van de World Dressage Masters gewonnen.
Het scheelde slechts 0.050% tussen de nummer een en twee. Peters en Ravel kregen een score van 83.700 en Charlotte Dujardin met Valegro behaalde 83.650%.
"We hebben nog nooit zo'n goede kur neergezet," aldus Steffen na het rijden van zijn proef. "Ik hoop dat we deze stijgende lijn vast kunnen houden. Ik was er wel van overtuigd dat Charlotte de wedstrijd zou winnen. Dat heb ik haar ook verteld nadat ze uit de ring kwam." De amazone kreeg dan ook een staande ovatie van het publiek.
De Zweedse Tinne Vilhelmsson-Silven werd met Favourit derde (78.250%) en reden hiermee een nieuw persoonlijk record.
Het vijfkoppige jurykorps was verdeeld over de uiteindelijke winnaar. Stephen Clarke (Engeland), Wim Ernes (Nederland) en Lois Yukins (Amerika) hadden Steffen op de eerste plaats staan, terwijl Isabelle Judet (Frankrijk) en Gary Rockwell (Amerika) Charlotte op een eerste plaats hadden staan.
Juryvoorzitter Wim Ernes legde uit dat de moeilijkheidsgraad van de kur van Steffen en Ravel uiteindelijk de doorslag heeft gegeven. "Ze zochten de grens op en dat is waar de sport echt om draait."
De Grand Prix Special werd eerder op de dag gewonnen door Adrienne Lyle met Wizard (73.244%).
Charlotte Dujardin en Valegro.
Ashley Holzer en Breaking Dawn.
Anja Plonzke en Le Mont d'Or.
Carl Hester en Wie Atlantico.
Results of the Grand Prix Freestyle:
1. Steffen Peters (USA) Ravel – 83.700%
2. Charlotte Dujardin (GBR) Valegro – 83.650%
3. Tinne Vilhelmson-Silfvén (SWE) Favourit – 78.250%
4. Carl Hester(GBR) Wie-Atlantico De Ymas – 74.850%
5. Anja Plönzke (GER) Le Mont d’Or – 74.800%
6. Tina Konyot (USA) Calecto V – 73.025%
7. Ashley Holzer (CAN) Breaking Dawn – 71.325%
8. Minna Telde (SWE) Deinhardt – 71.000%
Results of the Grand Prix Special:
1. Adrienne Lyle (USA) Wizard – 73.244%
2. Heather Blitz (USA) Paragon – 72.044%
3. Todd Flettrich (USA) Otto – 69.933%
4. Pierre St. Jacques (USA) Lucky Tiger – 66.742%
5. Per Sandgaard (SWE) Lomumba Havdal – 64.889%
6. Victoria Winter (CAN) Proton – 63.889%
7. James Koford (USA) Pharaoh – 63.089%
8. Yvonne Losos de Muñiz (DOM) Liebling II – 62.911%
Verwant artikel:
[VN] Steffen Peters en Ravel winnen de WDM Grand Prix **video**

Tenzij je idd zo'n lompe, grote paddestoel op je hoofd zet!
!!! kijk dit maar eens (met geluid) ik rijd nu ook al bitloos!