Steffen Peters en Ravel.
foto: Ken Braddick
Steffen Peters en Ravel hebben gisteravond de Grand Prix van de World Dressage Masters gewonnen. Ze behaalden hierbij een persoonlijk record van 81.468%.
Met een nagenoeg foutloze proef wisten de Amerikaanse ruiter en zijn veertienjarige ruin de Britse charlotte Dujardin en Valegro achter zich te houden. Dujardin bleef met een score van 78.468% de Zweedse Tinne Vilhelmsson-Silven voor, die met 73.149% op een derde plaats eindigde.
Het evenement was in eerste instantie gekwalificeerd als een CDI5* wedstrijd, maar omdat een aantal combinaties niet beschikten over de benodigde kwalificatiescores, werd de wedstrijd teruggeschroeft naar een CDI4*.
Steffen Peters: "Ravel voelt iedere keer weer sterker aan. Hij is soepel en makkelijk in de mond. Ik ga niet nog meer van hem vragen. Het is ons doel om consistent te blijven. Ik weet zeker dat we het aankomende jaar hoge ogen gaan gooien."
Charlotte Dujardin vertelde dat Valegro iets te enthousiast te ring binnen kwam: "Hij was bijna niet te houden en daarom heeft het groeten ons punten gekost. De pirouettes en een zigzag-appuyement waren ook niet zo best, maar hij heeft wel geweldige dingen laten zien. Hij is nog jong dus de fouten zijn hem vergeven."
Tinne Vilhelmsson-Silven was erg tevreden over haar proef. "Ik heb Favourit sinds het EK dressuur in augustus 2011 niet meer uitgebracht op wedstrijd en ik wilde zien hoe hij het er hier vanaf zou brengen. Naarmate de proef vorderde kreeg hij steeds meer zelfvertrouwen en ik ben benieuwd hoe hij het in onze kur op muziek gaat doen. We hebben door Cees Slings een nieuwe kur in elkaar laten zetten en ik kan niet wachten om deze te laten zien."
Charlotte Dujardin en Valegro.
Ashley Holzer en Breaking Dawn (voorheen bekend als Ultiem's Flemming).
[i]
Uitslagen:
1. Steffen Peters (USA) – Ravel – 81.383%
2. Charlotte Dujardin (GBR) – Valegro – 78.468%
3. Tinne Vilhelmsson-Silfven (SWE) – Favourit – 73.255%
4. Adrienne Lyle (USA) – Wizard – 72.149%
5. Anja Plönzke (GER) – Le Mont d’Or – 71.404%
T5. Ashley Holzer (CAN) – Breaking Dawn – 71.404%
7. Heather Blitz (USA) – Paragon – 71.000%
8. Carl Hester (GBR) – Wie Atlantico – 69.979%
9. Todd Flettrich (USA) – Otto – 69.638%
10. Tina Konyot (USA) – Calecto V – 68.447%