Duitse springruiter Moormann krijgt boete opgelegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Duitse springruiter Moormann krijgt boete opgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 06:59

www.anp.nl

De internationale hippische federatie FEI heeft de Duitse springruiter Rolf Moormann een boete opgelegd van 2500 euro. Tijdens het concours van Hannover in oktober bleek zijn paard Londinium behandeld met salicylzuur. Al voor de uitvinding van aspirine stond deze grondstof te boek als pijnstiller en om die reden verboden.

Moormann heeft de regels voor de toediening van medicamenten overtreden. Volgens het FEI-reglement is er geen sprake van doping. Hij werd dan ook niet geschorst.

Snoevie

Re: Duitse springruiter Moormann krijgt boete opgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 07:05

wat gek,salicylzuur wordt gebruikt voor wratten!

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:29

Snoevie schreef:
wat gek,salicylzuur wordt gebruikt voor wratten!

Waarom is dat gek? Zoals te lezen word het ook gebruikt om aspirine te maken, en vast nog een hele rits andere dingen. Stoffen hebben meerdere werkingen....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:31

Ik weet wel dat stoffen meerdere werkingen hebben,maar salicylzuur is huidverwekend,nooit bedacht dat dat als een pijnstiller gebruikt zou worden

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:01

Ik denk dat ze in het bericht Acetylsalicylzuur bedoelen, dat is idd een grondstof van apirine en de oerversie hiervan zit ook in wilgenbast en sommige andere planten. Salicylzuur zelf schijnt ook pijnstillend te zijn, maar idd in hoge concertraties vooral verwekend.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:46

daffieduck83 schreef:
Ik denk dat ze in het bericht Acetylsalicylzuur bedoelen, dat is idd een grondstof van apirine en de oerversie hiervan zit ook in wilgenbast en sommige andere planten. Salicylzuur zelf schijnt ook pijnstillend te zijn, maar idd in hoge concertraties vooral verwekend.

Ook weer duidelijk :j

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:42

daffieduck83 schreef:

daarom eten paarden zo graag wilgentakken :j

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:55

ASS heet het afgekort in Duitsland en wordt vaak bij paarden gebruikt om zijn bloedverdunnende werking bijvoorbeeld bij hoefbevangenheid.

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 09:39

besita schreef:
daffieduck83 schreef:

daarom eten paarden zo graag wilgentakken :j

idd. Ik geef ze ook wel n's wilgentakken en ik ken meer mensen. Bovendien staan bij veel mensen hier in de omgeving wilgen in de wei. Dat wordt dus oppassen met wedstrijden. Paarden uit de wei dan maar :)