Vierspanmenner Christoph Sandmann stopt met de sport

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vierspanmenner Christoph Sandmann stopt met de sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 17:27

http://www.horses.nl / http://www.hoefnet.nl

Afbeelding
Christoph Sandmann.
foto: Kit Houghton / FEI

De Duitse vierspanmenner Christoph Sandmann doet dit jaar in augustus voor de laatste keer mee aan een WK. Twintig jaar geleden won hij in Riesenbeck, waar ook dit jaar het wereldkampioenschap plaatsvindt, zijn eerste WK-medaille. Sandmann: "Ik vind het een mooi moment om te stoppen."

In 1992 won Sandmann individueel brons op het WK en maakte deel uit van het team dat goud won. Ook op later WK's won hij meerdere keren teamgoud en nam hij individueel podiumplaatsen in. Afgelopen jaar stelde hij zijn paarden al ter beschikking aan zijn dochter Anna en stalmanager Carola Diener.

NienSCHaap

Re: Vierspanmenner Christoph Sandmann stopt met de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:33

Ben benieuwd hoe die het gaat doen op het WK, hopelijk word het een mooi "afscheid"

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:31

Oh echt? Wat een moeilijke beslissing lijkt me.
neem aan dat hij stopt in de sport met de wedstrijden e.d. maar hij zal toch heus thuis nog wel af en toe als hobby nog op de bok stappen denk ik zo?

mariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:49

Wat jammer dat hij stopt! Het is altijd geweldig mooi om hem te zien rijden. (en uitdagende concurrentie voor de Nederlanders :-) )

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 07:36

Hij zal wel stoppen met de wedstrijdsport maar ik denk dat hij gewoon thuis nog wel een paar keer per week op de bok stapt. Zal toch wel een aderlating zijn voor de mensport in Duitsland.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:21

Ik denk dat Christoph zijn tijd ook vooral gaat besteden aan het begeleiden van Anna, Carola en andere talenten in de topsport.

Op korte termijn zal het een aderlating zijn voor het Duitse team, maar als hij zijn tijd goed besteedt, kan het team nog wel eens erg sterk terugkomen!